صادق صفایی درگذشت/ وداع با نوذر از کرخه تا راین

کدخبر: ۴۳۶۳۰۲
صادق صفایی کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و عضو هیئت علمی دپارتمان نمایش دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی دانشگاه تهران درگذشت.
صادق صفایی درگذشت/ وداع با نوذر از کرخه تا راین

صادق صفایی، بازیگر تئاتر، سینما و عضو هیات علمی گروه هنرهای نمایشی دانشگاه تهران درگذشت.

به گزارش ، روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر خبر درگذشت صادق صفایی بازیگر سینما و تئاتر را تائید کرد. صادق صفایی متولد سال ۱۳۴۰ در شهر طبس بود. او در طول دوران حرفه‌ای خود علاوه بر تدریس در مراکز مختلف آموزشی، در آثار گوناگون نمایشی نیز ایفای نقش کرد.او بر اثر سکته قلبی درگذشته است.

صادق صفایی سال ۱۳۷۱ با فیلم سینمایی «از کرخه تا راین» برای نخستین بار طعم بازیگری مقابل دوربین سینمایی را به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا چشید. در همکاری بعدی خود با حاتمی کیا در فیلم «آژانس شیشه ای» در کنار بازیگرانی چون پرویز پرستویی، حبیب رضایی و رضا کیانیان توانست بازیگری حرفه ای را بیشتر بیاموزد و فرصتی برای دیده شدن داشته باشد. سال ۱۳۷۹ با نقش آفرینی در سینمایی «سفر سرخ» به کارگردانی حمید فرخ نژاد خوش درخشید و با ایفای نقش قباد در «خوابگاه دختران» به چهره ای شناخته شده مبدل شد. صفایی با گذشت سه دهه از آغاز فعالیت های هنری خود در عرصه بازیگری به عنوان بازیگر نقش های مکمل حضور قابل قبولی داشته است. از جمله آنها می توان به فیلم وقتی همه خواب بودند اشاره کرد.

1115130421

او در نمایش‌هایی چون «پریشان در باد» به کارگردانی فرشاد فرشته حکمت، «دایره گچی قفقازی» به کارگردانی حمید سمندریان، «مرغ دریایی» به کارگردانی هما روستا و ... به عنوان بازیگر حضور داشته است و همچنین نمایش های همچون «مرگ»، «پلیکان سبز»، «در جامعه مردگان» و «همچون انتظار الکترا» را در مقام کارگردان در تئاتر مولوی به روی صحنه برده است. 

صفایی برای فیلم «از کرخه تا راین» موفق به کسب سیمرغ بازیگر مرد مکمل از جشنواره فیلم فجر شده بود. او در این فیلم نقش نوذر راداشت و دیالوگ معروفش این بود:نوذر (صادق صفایی): داد می زدید کربلایی هاش بسم ا…! زیارت قبول!… به اینام یاد بدین دست خالی جنگیدن رو…! حالا دیگه نه شما اونجایین، نه من. هر دومون اینجاییم. چه فرقی کرد؟!… حالا من ریه ام رو از دست دادم… تو پاهاتو… آقا سعید (علی دهکردی) چشماشو…

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید