آمریکا: کانال‌های ارتباطی با طالبان را حفظ می‌کنیم

کدخبر: ۴۳۷۸۶۴
وزیر خارجه آمریکا گفت که کانال‌های ارتباطی با طالبان درباره موضوعات مهم نظیر اجازه دادن برای خروج از افغانستان برای کسانی که خواستار آن هستند، حفظ خواهد شد.
آمریکا: کانال‌های ارتباطی با طالبان را حفظ می‌کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا شامگاه جمعه گفت که هیئت دیپلماتیک آمریکا در دوجه فعالیت خود را آغاز کرده و در ارتباط با شهروندان آمریکایی است که همچنان در افغانستان هستند.

وی که در کنفرانس خبری درباره افغانستان صحبت می‌کرد، افزود: «با افغانستانی‌هایی که در معرض خطر قرار داشته و همچنین شرکای خارجی ما در افغانستان در ارتباط هستیم».

وزیر خارجه آمریکا گفت: «در دوحه با مقام‌های قطری دیدار خواهم کرد و از آنها برای خدماتی که در روند تخلیه افراد ارائه داد قدردانی خواهم کرد».

بلینکن اضافه کرد: «هفته آینده کنفرانسی در سطح وزیران درباره افغانستان با حضور 20 کشور برگزار خواهد شد».

وی گفت: «کانال‌های ارتباطی با طالبان را درباره موضوعات مهم نظیر اجازه دادن برای خروج از افغانستان برای کسانی که خواستار آن هستند، حفض می‌کنیم».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «با شرکای قطری و ترک خود برای کمک به آغاز مجدد فعالیت فرودگاه کابل در سریعترین زمان ممکن همکاری می‌کنیم».

وی گفت: «وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوزهایی را برای نهادهای دولتی برای ادامه ارائه کمک‌های ضروری به افغانستانی‌ها صادر کرده است».

وزیر خارجه آمریکا گفت: «گزارش‌های مختلفی را درباره تشکیل دولت افغانستان دریافت کردیم اما تا کنون چیز نهایی در این باره دیده نشده است».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید