همکاری مخفیانه بایدن برای از بین بردن مذاکرات برجام

کدخبر: ۴۳۷۸۶۵
روزنامه تهران تایمز از همکاری دولت بایدن با گروهی ضد ایرانی و مخفی برای از بین بردن مذاکرات برجامی در وین در صورت شروع مجدد خبر داد.
همکاری مخفیانه بایدن برای از بین بردن مذاکرات برجام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه تهران تایمز در مقاله‌ای نوشت که طی ماه‌های گذشته، اروپایی‌ها که بی‌عملی آن‌ها برسر برجام، ایران را بسیار ناامید کرده است، فشار‌های دیپلماتیکی را بر ایران اعمال کرده‌اند تا به مذاکرات وین با هدف نهایی شدن هرچه سریعتر مذاکرات بازگردد.

اما در حالی که اروپایی‌ها به ایران فشار می‌آورند، دولت بایدن مشغول همکاری‌هایی مخفی با تعدادی از کارشناسان ضد ایرانی برای از بین بردن مذاکرات وین در صورت از سرگیری مجدد آن است.

به نوشته این روزنامه، رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران، با گروهی سری و مخفی از مقامات سابق ترامپ و کارشناسان ضد ایرانی که در بین اعضای خود با عنوان «گروه سیاست ایران» شناخته می‌شود، در اتاق فکر‌های محافظه کاران در تماس بوده است.

این گروه شامل افرادی مانند الیوت آبرامز، نماینده ویژه ترامپ در امور ایران، دنیس راس، دیپلمات سابق و عضو ارشد اندیشکده واشنگتن برای سیاست‌های خاور نزدیک و مایکل سینگ، از مدیران اندیشکده واشنگتن است.

تهران تایمز در ادامه افزود که این گروه مشورتی، آخرین تلاش دولت بایدن برای ایجاد سیاست دو حزبی درمورد ایران است. وجود این تیم همچنین کسانی را که معتقدند دولت بایدن با دولت قبل متفاوت است ناامید می‌کند. زیرا با خروج ترامپ از برجام در می ۲۰۱۸، بسیاری بر این باورند که جمهوری‌خواهان به شدت با هرگونه توافق هسته‌ای با ایران مخالف هستند.

اما اسنادی که توسط روزنامه تهران تایمز منتشر شده، متفات از این باور است و نشان می‌دهد که رابرت مالی از مخالفان برجام کمک می‌گیرد و عملیات تبلیغاتی علیه ایران را در یک استراتژی چندجانبه انجام می‌دهد که  توسط جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها طراحی شده است.

در این مقاله همچنین آمده است که سازمان‌دهندگان جمهوری‌خواه و دموکرات این گروه مخفی همواره بر لزوم غیر رسمی نگه داشتن آن برای جلوگیری از الزام افشا و ثبت اسناد به طور رسمی تأکید دارند.

در انتها این روزنامه اعلام کرد که وقتی صحبت از ایران می‌شود، اسناد نشان می‌دهد که تقسیم کار بین دو حزب آمریکا وجود دارد. جمهوری‌خواهان نقش یک پلیس بد را بازی می‌کنند در حالی که دموکرات‌ها نقش پلیس خوب را برعهده می‌گیرند.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید