واکنش آمریکا به تعیین دولت موقت افغانستان از سوی طالبان

کدخبر: ۴۳۹۲۱۲
سخنگوی کاخ سفید با اشاره به تعیین دولت موقت افغانستان از سوی طالبان گفت: طالبان هنوز احترام جهانی را کسب نکرده و و باید مشروعیت بین‌المللی را با اعمال خود کسب کند.
واکنش آمریکا به تعیین دولت موقت افغانستان از سوی طالبان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی خود در جمع خبرنگاران با تاکید بر اعمال فشار واشنگتن بر طالبان گفت: واشنگتن همچنان تلاش می‌کند تا بتواند در قالب اقدامات بیشتر وزیر امور خارجه (آمریکا) بر طالبان فشار وارد کند.

رویترز گزارش داد، وی ادامه داد: شاید بتوانیم با کمک این فشار‌ها اجازه خروج اتباع آمریکا و افرادی که اوراق اقامت دائم و اسناد درست دارند را از افغانستان بگیریم.

ساکی با بیان این موضوع که آمریکا در جلوگیری از پرواز هواپیما‌ها از فرودگاه کابل هیچ نقشی نداشته است، ادامه داد: در واقع ما در آنجا حضور میدانی نداریم و این کاری نیست که دولت آمریکا بخواهد و یا بتواند، انجام دهد.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: آمریکا هیچگاه این موضوع را مطرح نکرده است که، قرار است دولت طالبان در افغانستان را تایید کند.

وی در این راستا افزود: در حقیقت این یک دولت و کابینه موقت است وهیچ فردی در این دولت، نه رئیس جمهور و نه هیچ فردی در تیم امنیت ملی، نمی‌گوید که طالبان اعضای محترم و ارجمند جامعه جهانی هستند.

ساکی تاکید کرد: طالبان به هیچ وجه این احترام را کسب نکرده اند و ما هرگز چنین ارزیابی نداشتیم.

از سوی دیگر در رایزنی وزرای امور خارجه آلمان و آمریکا درباره اوضاع افغانستان آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرده است که، واشنگتن مراقب عملکرد دولت طالبان در افغانستان است و باید مشروعیت بین‌المللی را با اعمال خود کسب کند.

سخنگوی طالبان پس از ۲۰ روز تسلط بر کابل طی روز‌های گذشته اسامی اعضای کابینه دولت جدید افغانستان را اعلام کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید