تاکید بر اجرای کامل توافق هسته‌ای

جزئیات گفتگوی لاوروف با امیرعبداللهیان

کدخبر: ۴۳۹۳۸۵
وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی و فدراسیون روسیه تلفنی گفتگو کردند.
جزئیات گفتگوی لاوروف با امیرعبداللهیان

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین، در گفتگوی تلفنی امروز سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه با وزیر امور خارجه کشورمان مسائل و موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه، دیدار مقامات دوکشور در حاشیه اجلاس شانگهای، تقویت همکاری ها در حوزه مهار کرونا،مشکلات تجار و فعالان اقتصادی برای تردد طبیعی به روسیه، تحولات منطقه و ابتکارات مرتبط با افغانستان، و موضوعات مرتبط با برجام مورد تبادل نظر قرار گرفت.

 امیر عبداللهیان در حوزه کرونا  انتظار کشورمان در زمینه اختصاص حجم‌ بیشتر واکسن اسپوتنیک مطابق توافقات قبلی را مورد تاکید قرار داد و از اقدام طرف روس در زمینه رفع مشکلات مربوط به بازگشت دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در روسیه تشکر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین مشکلات تجار و فعالان اقتصادی برای تردد طبیعی به روسیه را مطرح ساخت که لاوروف اظهار داشت در اسرع وقت پیگیری لازم در این زمینه را انجام خواهد داد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه همچنین در خصوص تحولات منطقه و ابتکارات مرتبط با افغانستان گفتگو و بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر ملی با مشارکت همه گروهها تاکید کردند.

در خصوص برجام‌ و مذاکرات وین نیز وزیر خارجه روسیه ضمن تبادل نظر با وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: روسیه همانند ایران هیچ گونه تغییری در برجام را نمی پذیرد و خواستار اجرای کامل  توافق هسته‌ای است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید