احتمال ابتلا به کرونا در ایران کاهش یافت

سهم خطرناک آمار فوتی ها از تعداد بیماران کرونایی

کدخبر: ۴۴۰۰۲۵
بررسی آمار بیماران تحت درمان در کشور نشان می دهد با وجود کاهش احتمال ابتلا در این روزها اما سهم مرگ ومیر از بیماران فعال در قله خود بوده و درصد بهبودی از این عده نسبت به روزهای قبل کاهش پیدا کرده است.
سهم خطرناک آمار فوتی ها از تعداد بیماران کرونایی

به گزارش اقتصادنیوز، درکنار کاهش شاخص ابتلا به کرونا در ایران روند برخی متغیرهای خطرناک از این بیماری نشان از ادامه وضعیت نگران کننده این ویروس در بخش مرگ ومیر کرونایی در روزهای اخیر داشته است. 

در عین حال کاهش احتمال ابتلا به ویروس در روزهای اخیر موجب شده تا آمارهای بیمارستانی نیز روندی نزولی را به ثبت برساند.

کاهش احتمال ابتلا در افراد مشکوک به کرونا

شمار آزمایش های کرونا در این روز نشان می دهد تعداد تست ها در روزهای اخیر فراتر از 100 هزار نفر بوده است. 

در همین رابطه بنابر آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان در روز 21 شهریور ماه 104 هزار و 187 تست از افراد مشکوک به کرونا اخذ شده است که پاسخ 20 هزار و 212 نفر آنها مثبت بوده است.

تعداد مبتلایان در این روز در مقایسه با روز قبل 21 درصد افزایش داشته و دوباره به بالاتر از سطح 20 هزار نفر برگشته است.

نکته مهم در این خصوص کاهش احتمال ابتلا در نتیجه افزایش تستهای کرونایی بوده است.

نسبت دو شاخص آماری فوق به یکدیگر نشان می دهد در روزهای اخیر به طور میانگین 21.4 درصد افراد مشکوک به کرونا در این روز به این بیماری مبتلا بوده و پاسخ مثبت دریافت کرده اند به عبارت دیگر در این موعد احتمال ابتلای افراد مشکوک برابر با 21.45 درصد محاسبه شده است. بررسی روند این متغیر نشان می دهد مسیر این شاخص از ابتدای شهریور ماه با رشد تست های روزانه روندی کاهشی را ثبت کرده است.

اما در زمینه خطر بیماران مبتلا به این ویروس می توان گفت هنوز خطر کشندگی و بستری این بیماری در سطح بالایی قرار گرفته است.

کرونا

 بیماران بدحال بیش از 7 هزار نفر

از میان مبتلایان روزانه این بیماری عده ای در بخش عادی بستری شده و درصدی نیز در بخش ویژه در حال مداوا هستند. 

طبق آمارهای اعلام شده ازسوی وزارت بهداشت و درمان در روزهای اخیر تعداد بیماران بدحال کرونایی در ایران از مرز 7 هزار نفر فراتر بوده و در خطرناک ترین موقعیت خود در روزهای کرونازده کشور قرار داشته است.

در همین رابطه در روز 21 شهریور ماه تعداد بیماران بستری در بخش های ویژه بیمارستانی برابر با 7 هزار و 278 نفر بوده که البته نسبت به روزهای قبل مسیری نزولی را اتخاذ کرده است.

کرونا

قله سهم مرگ ومیر از میان بیماران فعال کرونایی در 1400

باتوجه به آمارهای اعلام شده ازسوی وزارت بهداشت و درمان تاکنون در ایران 5 میلیون و 295 هزار و 786 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این میان 114 هزار و 311 نفر جان خود را از دست داده و 4 میلیون و 568 هزار و 236 نفر بهبود پیدا کرده اند.

محاسبات نشان می دهد از میان کل مبتلایان به این بیماری در کشور اکنون 613 هزار و 239 بیمار فعال کرونایی در کشور وجود دارد.

این رقم هر روز با تغییر بهبودی، مرگ ومیر و ابتلای روزانه تغییر می کند. 

طبق آمارها به طور متوسط هفت روزه در ایران 29 هزار و 350 نفر بهبود پیدا کرده اند. نسبت بهبودی ها به کل بیماران فعال در هر روز نشان می دهد از میان مبتلایان در حال درمان در روز جاری 4.7 درصد بهبود پیدا کرده اند.

در روند متغیرها مشاهده می شود سهم بهبودی ها از بیماران مبتلا به کرونا در روزهای اخیر کاهش پیدا کرده است. در مقابل سهم فوتی ها به قله خود در این موعد دست پیدا کرده است.

کرونا

قله سهم فوتی ها از بیماران فعال کرونا

طبق آمارهای اعلام شده از بیماری کرونا در روز جاری 487 نفر جان خود را بر سر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

نسبت تعداد فوتی ها به کل بیماران فعال کرونایی در روز قبل خود نشان میدهد سهم مرگ ومیر اکنون به 0.08 درصد رسیده که از بیشینه خود در یک هفته اخیر اندکی فاصله گرفته است. با این حال طبق مقایسه این رقم با روزهای قبل هنوز سهم آمار مرگ و میر از بیماران فعال در مرتبه بالایی قرار دارد. 

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید