اظهارات عجیب قاضی زاده درباره دارایی‌های بنیاد شهید

کدخبر: ۴۴۱۱۵۱
اقتصادنیوز : معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: متاسفانه هیچ اطلاعات شفافی از میزان دارایی و اموال متعلق به بنیاد شهید وجود ندارد و این حرف عجیبی است.
اظهارات عجیب قاضی زاده درباره دارایی‌های بنیاد شهید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازرویداد۲۴ ،سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی روز جمعه در مشهد افزود: البته برخی شرکتهای بورسی اسناد حسابرسی شده دارند، اما باید توجه داشت مجموع دارایی‌های متعلق به خانواده شاهد و ایثارگر شامل اموال متعلق به بنیاد و اموال خانواده شهدا در قالب سهام در برخی شرکتها می شود و اینکه مجموع این اموال چقدر است مشخص نیست.

وی گفت: علت این عدم اطلاع از دارایی های بنیاد نیز این است که بخش اقتصادی در بنیاد متمرکز نبوده و شرکتهای مختلف به صورت مستقل فعالیت داشته اند، لذا در شروع کار لازم است سازماندهی نهادی در بنیاد انجام شود.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: این سازماندهی شامل جمع آوری اطلاعات رقبات و اموال می شود و بعد از آن باید این نهاد را بازسازماندهی کرد، باید بخش اقتصادی متمرکز و مستقل وجود داشته باشد تا مجموعه رقبات را شناسایی کند لذا مجموعه نیاز به اصلاح ساختاری دارد.

قاضی زاده هاشمی در خصوص تعداد شرکتهای اقتصادی بنیاد شهید نیز گفت: تعداد شرکتها بستگی به ساختار مدیریتی آنها دارد، بنابراین می توان گفت شمار شرکت های بنیاد شهید از ۱۸ تا بیش از ۱۴۰ مورد خواهد بود.

 وی گفت: در این مجموعه، برخی شرکتها اقدام به خرید سهام برخی شرکتهای دیگر، یعنی شراکت کرده‌اند و داخل هم تنیده شده‌اند، از طرفی برخی از این شرکت ها متعلق به بنیاد است و برخی اصلا اینگونه نیست و فقط مدیریت آن بر عهده بنیاد است.

رییس بنیاد شهید ادامه داد: برخی دیگر از شرکتها نیز نه متعلق به بنیاد است و نه این نهاد مدیریت آن را برعهده دارد بلکه نهاد نمایندگی رهبری نقش حضانتی در آنها دارد لذا در بنیاد با انواع و اقسام شرکتها مواجه هستیم.

قاضی زاده خاطرنشان کرد: بر این اساس اکنون عدد حدودی میزان گردش مالی مجموعه شرکتهای اقتصادی بنیاد شهید متاسفانه مشخص نیست.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنجشنبه در نخستین سفر استانی خود به مشهد سفر کرده و پس از زیارت گلزار شهدای بهشت رضا(ع) در جلسه شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی شرکت نمود.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید