واکنش اولیانوف به عضویت ایران در سازمان شانگهای

کدخبر: ۴۴۱۴۸۳
اولیانوف گفت: وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که این عضویت راهبردی تاثیر مهمی بر روند همکاری جامع ایران مطابق با سیاست در مورد تعامل با همسایگانش و کشورهای آسیایی می گذارد.
واکنش اولیانوف به عضویت ایران در سازمان شانگهای

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، «میخاییل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای خبر بسیار خوب و خوشایند در مناسبات بین المللی خواند.

میخائیل اولیانوف روز شنبه در توئیتی در مورد عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای نوشت: خبرهای خوب و بسیار خوشایند: در روابط بین المللی، حقوق و فرصت های جدید با مسوولیت ها و تعهدات جدید همراه می شود. 

وی ادامه داد: در شرایط کنونی ایران باید نقش مهمی در بهبودی اوضاع منطقه ازجمله با احیای کامل برجام ایفاء کند. 

وی افزود: وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که این عضویت راهبردی تاثیر مهمی بر روند همکاری جامع ایران مطابق با سیاست در مورد تعامل با همسایگانش و کشورهای آسیایی می گذارد.

در پایان بیست و یکمین نشست سران سازمان شانگهای که در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد، سران ۸ کشور عضو اصلی سازمان، نظر موافق خود را با تبدیل عضویت جمهوری اسلامی ایران از عضو ناظر به عضو اصلی اعلام و اسناد مربوط به آن را امضا کردند.

بر این اساس فرآیند فنی تبدیل عضویت ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی سازمان آغاز شده و کشورمان از این پس به عنوان عضو اصلی این سازمان مهم منطقه ای با کشورهای عضو همکاری و تعامل خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید