تحرکات جدید آلمان برای ازسرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه

کدخبر: ۴۴۴۶۷۳
برنهارد کامبمان، سفیر آلمان در اردن به مناسبت روز ملی این کشور گفت: به رغم عدم وجود نشانه‌های مثبتی در زمان کنونی درباره ازسرگیری فوری مذاکرات مستقیم میان فلسطین و اسرائیل و عدم توانایی کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه برای برگزاری نشستی در سطح وزرای خارجه یا بالاتر اما ما به پایان رکود و بازگشت مذاکرات امید داریم.
تحرکات جدید آلمان برای ازسرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رسمی اردن"پترا" اعلام کرد، سفیر آلمان در اردن از تحرک جدیدی برای ازسرگیری مذاکرات فلسطین و رژیم صهیونیستی خبر داد.

برنهارد کامبمان، سفیر آلمان در اردن به مناسبت روز ملی این کشور گفت: به رغم عدم وجود نشانه‌های مثبتی در زمان کنونی درباره ازسرگیری فوری مذاکرات مستقیم میان فلسطین و اسرائیل و عدم توانایی کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه برای برگزاری نشستی در سطح وزرای خارجه یا بالاتر اما ما به پایان رکود و بازگشت مذاکرات امید داریم. آلمان معتقد است که اشغال، اشغال است و شهرک‌های اسرائیلی در اراضی فلسطین اشغالی طبق قوانین بین المللی غیرقانونی هستند و هرگونه تغییراتی در خطوط چهارم ژوئن ۱۹۶۷ باید نتیجه توافق و مذاکره میان دو طرف باشد.

وی گزارشی را درباره تلاش‌های آلمان در این راستا ارائه کرد و گفت: آلمان کانال‌های ارتباطی با طرف اسرائیلی دارد و برای امکان ازسرگیری مذاکرات تلاش می‌کند. کشور ما بیش از ۲۰۰ میلیون یورو کمک انسانی به مردم فلسطین ارائه کرده است.

این سفیر بر اهمیت نقش گروه مونیخ شامل اردن، مصر، فرانسه و آلمان برای پیگیری تحولات مسئله فلسطین و تلاش‌ها برای ازسرگیری مذاکرات جدی برای تحقق صلح عادلانه و دائمی تأکید کرد و گفت: گروه مونیخ ایمان دارد که صلح گزینه استراتژیک و ضرورتی برای امنیت منطقه و جهان است. امید از دست نرفته و جامعه بین المللی همچنان برای ازسرگیری مذاکرات که به تحقق صلح بینجامد تلاش می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید