فرانسه به هم ریخت/ تظاهرات سراسری علیه اجباری شدن گواهی واکسن کرونا

کدخبر: ۴۴۴۹۵۴
رسانه‌ها از برگزاری تظاهرات سراسری در فرانسه علیه اجباری شدن استفاده از گواهی واکسیناسیون کرونا خبر دادند.
فرانسه به هم ریخت/ تظاهرات سراسری علیه  اجباری شدن گواهی واکسن کرونا

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از فارس، رسانه‌ها  از برگزاری تظاهرات سراسری در فرانسه در روزهای شنبه و یکشنبه علیه طرح دولت این کشور در اجباری شدن گواهی واکسیناسیون کرونا خبر دادند.

به نوشته وبگاه «تودی» به نقل از وزارت کشور فرانسه حدود ۴۸۰۰۰ نفر در تظاهرات علیه طرح اجباری شدن گواهی واکسیناسیون کرونا  که در سراسر این کشور برگزار شد، شرکت کردند. حدود پنج هزار نفر تنها در روز شنبه در «پاریس» پایتخت فرانسه تظاهرات کردند که دوازدهمین شنبه متوالی تظاهرات علیه مجوزهای بهداشتی بود.

شنبه گذشته نیز حدود ۶۴۰۰۰ نفر در سراسر فرانسه تظاهرات کردند و ۷۲۰۰ نفر معترض در پاریس تجمع کردند. در این تظاهرات نیروهای پلیس و امنیتی برای پایش اوضاع حضور داشتند. 

در ماه ژوئیه، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه مجموعه‌ای از محدودیت‌های جدید را برای مهار شیوع کرونا اعلام کرد که از جمله صدور گواهی واکسیناسیون کرونا بود که نشان می‌دهد فرد یا واکسینه شده یا نتیجه آزمایش کووید - ۱۹ او منفی است.

پیشتر، گواهی واکسیناسیون کرونا تنها برای حضور درموزه‌ها، تئاتر، سینماها وهمه رویدادهای عمومی که بیش از ۵۰ نفر در آن شرکت می‌کردند، نیاز بود. از ۹ آگوست به این سو همراه داشتن گواهی واکسیناسیون  کرونا  برای حضور در رستوران‌ها، مراکز خرید، هواپیماها و قطارها اجباری شد.

این اقدام نارضایتی گسترده‌ای را  بین شهروندان فرانسوی به‌همراه داشت و از آن به بعد هر هفته اعتراضاتی به این اقدام صورت می‌گیرد.سخنگوی دولت فرانسه گفته است که دستگاه اجرایی در نظر دارد استفاده از  گواهی واکسیناسیون کرونا را  تا تابستان ۲۰۲۲ برای خود محفوظ بداند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید