این استان فوتی کرونایی نداشت!

کدخبر: ۴۴۷۶۹۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته فوتی با تست مثبت کرونا در این استان نداشتیم.
این استان فوتی کرونایی نداشت!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، دکتر نوید دانایی در جمع خبرنگاران این استان اظهار کرد: از ابتدای فراگیری بحران کرونا تا این لحظه در مجموعه بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه، ۱۰ هزار و ۱۴ بیمار با تست مثبت کرونا بستری شدند.

وی ضمن هشدار جدی در خصوص هرگونه ساده‌انگاری در ارتباط با کاهش مبتلایان به کوید19 تصریح کرد: شناسایی موارد جدید ابتلا و بستری‌ها گویای این است که همچنان چرخه انتقال ویروس فعال است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس افزود:طی ۴۸ ساعت گذشته فوتی با تست مثبت کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی سمنان نداشتیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۱۶ بیمار با تست مثبت کرونا در بخش‌های اختصاص کرونا در بیمارستان های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با بیان اینکه همچنان تعداد مراجعات سرپایی با تست مثبت کرونا بالاست افزود: ۱۰۱ بیمار با تست مثبت کرونا به شکل سرپایی طی ۲۴ ساعت گذشته در مجموعه شهرستان‌های شش‌گانه تحت‌پوشش این دانشگاه شناسایی شده است.

دکتر دانایی با بیان اینکه عادی انگادی و ساده انگادی باید کنار گذاشته شود به میزان واکسیناسیون‌ ها در استان پرداخت و گفت: تاکنون ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال تحت پوشش دانشگاه  دُز اول واکسن را دریافت کردند و ۴۰ درصد این جمعیت نیز دُز دوم را دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان هشدار داد: اگر مراسم اجتماعی افزایش یافته و پروتکل ها رعایت نشود، با مشکلات در بحث اپیدمی و گسترش بیماری مواجه خواهیم شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید