تکذیب گزارش سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش بسیار زیاد ارز

کدخبر: ۴۴۸۰۰۵
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: فردا این کمیسیون نشست مشترکی با رئیس سازمان برنامه بودجه و معاونانش خواهد داشت تا احکام اقتصادی را برای اصلاح ساختار بررسی کند.
تکذیب گزارش سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش بسیار زیاد ارز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پورابراهیمی گفت: گزارش منتشر شده منتسب به سازمان برنامه بودجه مبنی بر افزایش بسیار زیاد قیمت ارز تا ۴ سال آینده کذب است.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره گزارش منتشر شده منتسب به سازمان برنامه بودجه مبنی بر افزایش بسیار زیاد قیمت ارز تا ۴ سال آینده توضیح داد: این گزارش حاکی از مفروضات دولت قبل بوده که با استناد روند آن دولت پیش بینی شده است. البته برای همان گزارش هم مفروضات ناقص و غیر قابل اتکا بوده است.

وی ادامه داد: در زمینه اصلاح ساختارهای اقتصادی مانند اصلاح ساختار بودجه این اتفاق در دولت قبل نیفتاد، اما دولت سیزدهم اصلاح ساختاری را در دستور کارش قرار داده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: فردا این کمیسیون نشست مشترکی با رئیس سازمان برنامه بودجه و معاونانش خواهد داشت تا احکام اقتصادی را برای اصلاح ساختار بررسی کند.

وی افزود: معتقدیم با اصلاح ساختار بودجه در حوزه تصمیمات، بخش زیادی از مفروضات گزارش‌های کارشناسان که مورد تایید سازمان برنامه و بودجه نیست، اساساً محقق نمی‌شود.

پورابراهیمی اظهار کرد: روند آتی رویکرد اقتصادی کشور باید متفاوت از گذشته باشد تا مسائلی چون کسری بودجه در بودجه ۱۴۰۱ با روش هایی چون مولدسازی دارایی ها، اصلاح ساختار مالیاتی کشور و اصلاح بودجه شرکت‌های دولتی حل شود.

وی با تاکید بر اینکه گزارش مذکور مورد تایید ما نیست، گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست فردای خود با رئیس سازمان برنامه و بودجه، جزئیات گزارش منتشر شده را بررسی می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید