پاسخ وزارت کشور به مصطفی میرسلیم

کدخبر: ۴۴۸۵۲۸
کولیوند با بیان اینکه احکام دیوان عدالت اداری مبنای عمل است؛ گفت: احکام دیوان عدالت اداری هم برای وزارت کشور و هم برای هیئت مرکزی لازم الاجرا است لذا وزارت کشور هیچ تخطی از قانون نکرده است و بر اساس قانون هم عمل کرده و چنانچه هیئت مرکزی نظارت مجلس شورای اسلامی اعتراضی دارد می تواند در دیوان عدالت اداری حضور و از موضع شان دفاع کنند.
پاسخ وزارت کشور به مصطفی میرسلیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس گفت: قانون فصل الخطاب است و از نماینده تهران درخواست دارم با مراجعه به قانون، از فضاسازی های منفی علیه مجموعه وزارت کشور اجتناب کند.

محمدجواد کولیوند با اشاره به انتشار متن منسوب مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با یکی از رسانه ها که در آن متن ادعا شده است؛ وزارت کشور با توجه به اینکه مجری انتخابات بوده، نباید اجازه می داد تعدادی از افراد وارد شورا شوند؛ گفت: در طول فرایند انتخابات، وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور کلیه مصوبات قانونی، مکاتبات مراجع قانونی و دستورالعمل های انتخابات را به دقت رعایت کرده است و از جمله؛ دستورالعمل‌ها و مکاتبات هیئت مرکزی نظارت به صورت قانونی اجرا شده است.

وی در ادامه گفت: بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور، ستاد انتخابات کشور، استان به استان، با دقت و مورد به مورد، تصمیمات اخذ شده از سوی هیات مرکزی نظارت مجلس شورای اسلامی را در چارچوب ترتیبات قانونی اجرا کرد.

 قائم مقام وزیر کشور درخصوص موضوع ابطال آرای برخی از اعضای شورای اسلامی شهرها هم گفت: وزارت کشور وظیفه قانونی خودش را به عنوان مجری انتخابات به درستی انجام داده است. درخصوص افراد و ۱۰ شهری که به نظر هیئت مرکزی ارای شان ابطال شده است هم منتخبان به دیوان عدالت اداری مراجعه کرده اند و  دیوان عدالت اداری مطابق قانون در حال رسیدگی به این موضوع است.

کولیوند با بیان اینکه احکام دیوان عدالت اداری مبنای عمل است؛ تصریح کرد: احکام دیوان عدالت اداری هم برای وزارت کشور و هم برای هیئت مرکزی لازم الاجرا است لذا وزارت کشور هیچ تخطی از قانون نکرده است و بر اساس قانون هم عمل کرده و چنانچه هیئت مرکزی نظارت مجلس شورای اسلامی اعتراضی دارد می تواند در دیوان عدالت اداری حضور و از موضع شان دفاع کنند.

 وی همچنین گفت: مبنای عمل وزارت کشور آرای صادره از سوی دیوان عدالت اداری که نقش رسیدگی به تظلم خواهی، اعتراضات و شکایات افرادی که از شورا حذف شدند را برعهده دارد؛ است و برای همین وزارت کشور هیچ گونه تخطی از قانون انجام نداده و موارد مورد نظر دیوان عدالت اداری بر اساس احکامی که صادر می کند اجرا  و عمل می کند.

کولیوند در پایان خاطرنشان کرد: قانون فصل الخطاب است و باید همگان به قانون احترام بگذاریم و از نماینده محترم تهران درخواست دارم با مراجعه به قانون که وظایف و جایگاه مجلس شورای اسلامی را در امر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا معین کرده است؛ از فضاسازی های منفی علیه مجموعه وزارت کشور اجتناب نماید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید