معاون استاندار فارس اعلام کرد:

این استان ورود کارمندان واکسینه نشده به ادارات را ممنوع کرد

کدخبر: ۴۴۸۶۰۶
اقتصادنیوز : جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد که در پی اجرای طرح قرنطینه هوشمند در استان، از سوم آبانماه کارمندان تمام ادارات، نهادها و بانک‌ها که واکسن کرونا نزده‌اند اجازه ورود به محل کار ندارند و غیبت برای آنها لحاظ خواهد شد.
این استان ورود کارمندان واکسینه نشده به ادارات را ممنوع کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، عبدالرضا قاسم‌پور شامگاه سه‌شنبه ۲۷ مهرماه در نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره به طرم قرنطینه هوشمندکه قرار است از سوم آبانماه اجرایی شود، گفت: با اجرای این طرح در استان از ورود کارکنانی که واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند به ادارات و سازمان‌ها جلوگیری می‌شود.

او همچنین ضمن تبریک هفته وحدت افزود: امروز نخستین جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با حضور استاندار جدید فارس برگزار شد که مهمترین مصوبه آن اجرای طرح قرنطینه هوشمند از سوم آبان در استان بود.

معاون استاندار فارس افزود: صدور و تمدید مجوز در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و ... در استان فارس با ارائه کارت واکسن کرونا امکان پذیر خواهد بود و ورود به سینماها، رستوران‌ها، سالن‌های ورزشی و ... نیز تنها برای دریافت کنندگان واکسن کرونا امکان پذیر است و بر اجرای کامل این مصوبه نظارت دقیق خواهد شد.

قاسم‌پور ادامه داد: پایگاه‌های واکسیناسیون در ترمینال‌ها و فرودگاه شیراز راه‌اندازی خواهد شد و استفاده کنندگان از وسایل حمل و نقل مانند قطار، اتوبوس بین شهری و هواپیما تنها با ارائه کارت واکسن و یا تست پی سی آر منفی امکان استفاده از این وسایل را خواهند داشت.

او با بیان اینکه برای اصناف و اماکن و مراکز بارکد خوان‌هایی در نظر گرفته خواهد شد، تاکید کرد که ورود دانشجویان به دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها مشروط به تزریق واکسن کروناست و در حوزه حمل و نقل عممی این قانون باید رعایت شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه طرح «حاج قاسم سلیمانی» با تزریق واکسن و قرنطینه هوشمند در استان دنبال خواهد شد، گفت: احتمال ورود به پیک ششم را داریم و اکیپ‌های نظارتی فعالیت خود را تشدید خواهند کرد.

قاسم‌پور با اشاره به تداوم اطلاع رسانی عمومی گفت: رسانه‌ها در این خصوص و مخاطرات کرونا و اهمیت واکسن و قرطینه هوشمند باید اطلاع رسانی موثر خود را همچون قبل ادامه دهند.

او با اشاره به آمار بستری شدگان در استان هم بیان کرد: کمتر از ۲ هزار نفر بیمار بستری شده در استان داریم.بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار دوز واکسن کرونا تاکنون در استان تزریق شده است.

معاون استاندار فارس با اشاره به همکاری مطلوب اصناف در فارس در بحران کرونا عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا ۱۰ هزار و ۶۱۴ واحد صنفی متخلف در استان پلمب شده‌اند.

قاسم‌پور ادامه داد: مقرر است مدارس کم جمعیت از آبان در صورت عدم مواجه شدن با پیک ششم کرونا با مدارس کم جمعیت بازگشایی شوند و مدارس همواره توسط کارشناسان بهداشت امکان فعالیت حضوری خواهند داشت.

او با اشاره به دورکاری کارکنان دولت عنوان کرد: تمام کارکنان به جز در شهرهای قرمز باید در محل کار خود حضور منظم داشته باشند.

معاون استاندار فارس اعلام کرد: درباره راهپیمایی ۱۳ آبان هنوز تصمیم گرفته نشده و پس از اعلام نظر ستاد ملی مدیریت کرونا در شنبه آینده اعلام خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید