وزارت بهداشت اعلام کرد:

رنگبندی کرونایی استان ها/ ۹ شهر در وضعیت قرمز، ۱۰۶ شهر در وضعیت نارنجی

کدخبر: ۴۴۹۰۵۹
طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در روز پنجشنبه 29 مهر 1400، در حال حاضر ۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.
رنگبندی کرونایی استان ها/  ۹ شهر در وضعیت قرمز، ۱۰۶ شهر در وضعیت نارنجی

به گزارش اقتصادنیوز ؛ مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد در روز پنجشنبه 29 مهر 1400،  ۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

جایگاه خطرناک ایران در آمار فوتی‌های کرونا در آسیا

به گزارش جماران؛ وزارت بهداشت اعلام کرد:‌ تاکنون ۵۰ میلیون و ۳۶ هزار و ۴۱۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۷ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۹۳۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۷۷ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۵۰ دُز رسید.
 

براساس این اطلاعیه، در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۵۶۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده‌است.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۵۲۵ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۸ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۴ هزار و ۷۶۳ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ۵ میلیون ۳۷۵ هزار و ۴۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۴ هزار و ۴۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۳۴ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۳۷۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

۲۹ مهرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

موج پنجم کرونا پس چند ماه تلاش کادر درمان به تازگی فروکش کرده ،اما در پی بی توجهی برخی از افراد و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی و نرسیدن واکسیناسیون به سطح ایمنی، موج ششم همه گیری کووید ۱۹ از آبان ماه در کمین هموطنان است.

کارشناسان و متخصصان امر تنها راه مقابله با ویروس کرونا را واکسیناسیون گسترده و رعایت پروتکل های بهداشتی می دانند در پی بی توجهی برخی، طی چند روز گذشته روند کاهشی ابتلا و بستری در حال توقف است و بیم آن می رود موج ششم به زودی چهره سهمگین خود را به همگان نشان دهد.

باید گفت تنها راه برگشت به دوران قبل از کرونا و روند عادی زندگی روزمره، واکسیناسیون گسترده و رعایت پروتکل های اجتماعی است تا بتوان پس از گذشت ماه های طولانی اپیدمی کرونا، زندگی را به روال عادی برگرداند و ضربات وارده بر اقتصاد، آموزش و دیگر جوانب را برطرف کرد.

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه ای جدیدترین آمار ابتلا و فوت ناشی از کووید ۱۹ در کشور و همچنین آمار واکسیناسیون علیه کرونا را اعلام کرد. 

براساس اعلام این وزارتخانه تا کنون ۵۰ میلیون و ۳۶ هزار و ۴۱۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۷ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۹۳۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۷۷ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۵۰ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۵۶۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده‌است.

از دیروز تا امروز (۲۹ مهرماه ۱۴۰۰) و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۸۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۵۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۵۲۵ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۸ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۴ هزار و ۷۶۳ نفر رسید.

در حال حاضر ۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

آخرین وضعیت دریافت واکسن

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی تربت حیدریه اعلام کرد :۷۶ میلیون نفر از جمعیت کشور حداقل یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند که از این تعداد ۵۰ میلیون نفر دُز اول و ۲۶ میلیون نفر هر ۲ دُز واکسن را زده اند.

به گفته وی امید است به زودی در تزریق ۲ دُز  واکسن به رقم ۵۴ میلیون نفر که همان ۸۰ درصد واکسیناسیون است برسیم.

عین اللهی اظهار داشت: هم اکنون ۱۲۰ میلیون دُز واکسن وارد کشور و ۷۶ میلیون دُز تزریق شده و تولید داخلی ما در واکسن هم خوب است و علاوه بر واکسن برکت، واکسنهای رازی و انستیتو پاستور، فخرا و سینا ژن انواع دیگر واکسن داخلی کروناست.

وزیر بهداشت گفت: هرچند واکسیناسیون بسیار مهم است اما باید با کرونا زندگی کنیم و رعایت دستورالعمل  های بهداشتی و اجتناب از  شرکت در  تجمع ها ضروری است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید