خبر جدید از گفتگوی علی باقری با معاون وزیر خارجه روسیه درباره برجام

کدخبر: ۴۵۰۸۲۷
معاونان وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در پایان این مذاکرات نتیجه گفت و گوهای طولانی امروز خود را مثبت و رضایت بخش اعلام کردند .
خبر جدید از گفتگوی علی باقری  با معاون وزیر خارجه روسیه درباره برجام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  دیدار باقری و هیات همراه با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه برای اشتراک دیدگاه ها در مورد مذاکرات لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران که قرار است در وین انجام شود برگزار شد و طرفین درباره امکان لغو تحریم ها گفت و گو کرده و برای ادامه همکاری ها توافق کردند.

معاونان وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در پایان این مذاکرات نتیجه گفت و گوهای طولانی امروز خود را مثبت و رضایت بخش اعلام کردند .  

ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد توافق هسته ای با بیان اینکه مسکو دغدغه‌های تهران برای از سرگیری گفت و گوها با کشورهای گروه ۱+۴ را درک می کند، افزود: تحریم های غیرقانونی علیه ایران از نظر مسکو غیرقابل پذیرش است.

وی تصریح کرد: هر دو کشور درباره گفت و گوهای توافق هسته ای و مسائل مربوط به به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدگاه نزدیک و مشترکی دارند و در باره  نحوه از سرگیری مذاکرات و نتایج ملموس هم هم نظر هستند.

ریابکوف افزود: در این مذاکرات، ما مسیری معین و رو به جلو را برای گفت و گوهای بعدی مشخص و تعیین کردیم و این نشست ها به طور منظم ادامه خواهد یافت .

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: تهران و مسکو بر اساس منافع مشترک و اصول و قواعد بین‌المللی به همکاری سازنده ادامه می‌دهند و هر دو کشور با اقدامات یکجانبه و غیرقانونی مخالف هستند.


رایزنی های باقری در روسیه و تاکید مسکو بر لغو تحریم های ضد ایرانی

وی با اشاره تلویحی به اقدام ظالمانه و غیرقانونی آمریکا در خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران گفت هرگونه اقدام غیرقانونی از نظر روسیه غیرقابل پذیرش است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان همچنین  با سازنده دانستن مذاکرات امروز گفت: آنچه مورد تاکید ایران و روسیه است، گفت و گوهایی ثمربخش، ملموس و با هدف لغو تحریم ظالمانه و غیرقانونی ضد ایران است.

باقری افزود که هنوز به زمانبندی دقیقی برای از سرگیری گفتگوها نرسیده‌ایم، اما به رایزنی‌های دوجانبه با اعضای چهار به علاوه یک برای حصول توافق درباره زمان دقیق گفتگوها ادامه می‌دهیم و بزودی این زمانبندی اعلام خواهد شد.

بر اساس توافق انجام شده کشورمان با کشورهای گروه ۱+۴ قرار شد مذاکرات دو جانبه‌ای نیز با هر یک از این کشورها برای اشتراک دیدگاهها در باره مذاکرات لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران انجام شود و در همین چارچوب به دعوت ریابکوف اولین دور این مذاکرات امروز جمعه با طرف روسی انجام شد.  

رایزنی های باقری در روسیه و تاکید مسکو بر لغو تحریم های ضد ایرانی

 در این دیدار دو طرف تاکید کردند: گفت و گوهای جدید تنها در صورتی موفقیت‌آمیز خواهد بود که به لغو تحریم‌ها و اجرای تمام و کمال تعهدات طرفین منجر شود.

 باقری کنی معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تهران در مذاکرات جدید وین برای لغو تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران به دنبال کسب نتیجه ملموس برای مردم کشورمان است، گفت: روسیه و چین نیز از مذاکرات «نتیجه محور» از ایران حمایت کرده اند.

باقری تصریح کرد: در مذاکرات لغو تحریم های غیر قانونی و ظالمانه علیه ملت ایران از این به بعد هم انتظار و هم پیش بینی ما این هست که این دو کشور همراهی خوبی را با مواضع جمهوری اسلامی ایران در قالب گفت و گوهایی که در قالب گروه ۱+۴ داریم، داشته باشند.

رایزنی های باقری در روسیه و تاکید مسکو بر لغو تحریم های ضد ایرانی

 معاون وزیر خارجه کشورمان  با بیان اینکه  جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و چین، دیدگاه‌های نزدیکی در خصوص مسائل منطقه‌ای، بین‌المللی و به ویژه برجام دارند ، افزود: لازم است دیگر اعضای اروپایی چهار به علاوه یک نیز به تعهدات خود پایبند باشند و برای لغو تحریم‌های غیرقانونی تلاش کنند.

 معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز همچنین با با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزارت خارجه روسیه در رابطه با مسائل و مناسبات دو کشور برگزار شد.

در این مذاکرات که صبح جمعه با حضور کاظم جلالی سفیر کشورمان در محل وزارت خارجه روسیه برگزار شد دو طرف در باره مناسبات دو جانبه، و مسائل خاورمیانه رایزنی کردند.

وی همچنین در گفت و گو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک بر توسعه روابط دو جانبه میان ایران و روسیه، و همکاری‌های بین المللی میان تهران و مسکو تاکید کرد. دکتر علی باقری ضمن اشاره بر نزدیکی مواضع میان ایران و روسیه در خصوص مذاکرات ۱+۴ ، از توافق دو کشور بر تداوم رایزنی‌ها با هدف هماهنگی هر چه بیشتر خبر داد.

باقری،  ایران را تنها کشوری عنوان کرد که تعهدات خود در چارچوب برجام را به انجام رسانده است و  این در حالی است که طرف آمریکایی با نقض برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل  و از سوی دیگر کشورهای اروپایی با عدم اجرای مفاد برجام، عملا تعهدات خود را نادیده گرفته اند.

علی باقری تاکید کرد که کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های غیر قانونی علیه ایران، حتی در تامین اقلام بشردوستانه مانند دارو نیز به تعهدات خود عمل نکردند.

«علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه سه‌شنبه شب هفته جاری نیز در راس هیاتی دیپلماتیک وارد بروکسل شد تا مذاکراتی را که با انریکه مورا هماهنگ کننده جلسات کمیسیون مشترک برجام، در تهران آغاز کرده بود به سرانجام برساند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه صبح چهارشنبه در چارچوب صبحانه کاری با دبیرکل وزارت امور خارجه بلژیک دیدار کرد تا علاوه بر برجام، درباره مجموعه‌ای از مسائل دوجانبه، افغانستان و سایر مسائل بین‌المللی گفت‌وگو کند.

باقری در توئیتر نوشته بود: گفت‌وگویی جدی و سازنده با انریکه مورا در مورد عناصر ضروری مذاکرات موفق داشتم. وی افزود: توافق کردیم‌ پیش‌ از پایان ماه نوامبر مذاکرات را شروع کنیم. تاریخ دقیق هفته بعد اعلام خواهد شد.

همچنین اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه گزارش داد که معاون سیاسی وزیر امور خارجه با آقای ‌مورا در خصوص لغو موثر تحریم ها و پایبندی سایر طرف ها به تعهدات خود رایزنی کرد.

باقری کنی معاون سیاسی وزیر خارجه  کشورمان پنجشنبه شب وارد روسیه شده بود ساعتی پیش مسکو را به مقصد تهران ترک کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید