رتبه دوم بیماران بدحال کرونایی ایران در آسیا

بررسی احتمال وقوع خیز جدید کرونا در کشور+ نمودار

کدخبر: ۴۵۲۴۷۰
اقتصادنیوز: بررسی آماری از وضعیت شاخص های کرونایی در کشور نشان می دهد روند کاهشی در متغیرهای ابتلا، بستری و فوتی های هفتگی در حال متوقف شدن است. اگر این روند تا ماه های آتی ادامه پیدا کند ممکن است شاهد خیز مجدد ویروس کرونا در ایران باشیم.
بررسی احتمال وقوع خیز جدید کرونا در کشور+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، روند کرونای ایران در سال جاری نشان از دو موج سهمگین در بیماری کرونا داشته است. پس از فروکش کردن موج نهایی این ویروس در پایان تابستان روند متغیرهای نگران کننده سیری نزولی گرفته اما با این وجود هنوز در مراتب خطرناکی قرار گرفته است.

بررسی ها در آمارهای کرونایی کشور در میانه آبان ماه نشان می دهد باوجود رفتار نزولی آمارهای کرونایی اما این نرخ کاهشی آمارها در حال کم شدن است.

کرونا

کاهش درنرخ نزولی ابتلای هفتگی به کرونا

در روز 14 آبان ماه 8 هزار و 633 نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند. روند مجموع هفتگی این متغیر نشان می دهد در پایان دومین هفته آبان ماه 1400 تقریبا 64 هزار و 55 نفر مبتلا به این ویروس بوده اند که در مقایسه با هفته گذشته 1.17 درصد کاهش پیدا کرده است.

در بررسی رشد هفتگی شاخص شیوع کرونا در هفته های اخیر مشاهده می شود روند کاهش نرخ شیوع در حال متوقف شدن بوده و اگر این مسیر در هفته های آینده نیز ادامه پیدا کند احتمال خیز مجدد آمارها وجود خواهد داشت.

کرونا

کاهش در نرخ میانگین هفتگی بستری های کرونا

در شاخه دیگر داده های منتشر شده از این بیماری مشخص می شود در روز 14 آبان هزار و 163 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های کشور بستری شده اند. این شاخص به صورت میانگین هفتگی برابر با هزار و 226 نفر بوده که نسبت به هفته قبل خود 4.5 درصد کاهش پیدا کرده است.

متناسب با روند کاهشی نرخ افت ابتلا در هفته های اخیر مشاهده می شود این روند در میزان میانگین بستری های کرونایی نیز کاهشی بوده و احتمال صعود بستری ها پس از افزایش ابتلا نیز در هفته های آتی وجود خواهد داشت.

در سمت دیگر شاخص بیمارستانی ویروس همه گیر کرونا در کشور به آمار بیماران بدحال برخورد می کنیم. این بخش در آخرین اطلاع وزارت بهداشت و درمان برابر با 3 هزار و 732 نفر بوده که رتبه دوم را در میان کشورهای آسیایی پس از هند دارا بوده است.

کرونا

کاهش در میزان افت فوتی ها در هفته دوم آبان

میزان مرگ ومیر کرونا در روز 14 آبانماه برابر با 132 نفر به ثبت رسید.  بررسی این شاخص در هفته اخیر دو نکته مهم را نتیجه می دهد. نخست آن که در ماه های اخیر هرگز فوتی ها از میانه فروردین ماه تاکنون کمتر از 100 نفر نبوده و دوم آنکه در دومین هفته آبان ماه هزار و 55 نفر جان خود را برسر ابتلا به این ویروس از دست داده اند.

این رقم در مقایسه با هفته گذشته 1.4 درصد کاهش داشته است. بررسی ها نشان از کاهش اندازه افت آمارها (درحدود 11.82 واحد درصد) داشته و مانند دو شاخص قبل سیری صعودی را برای هفته های اتی پیش بینی می کند.

این در حالی است که شمار بهبودی های کرونا هم در روند کاهشی خود سرعت بیشتری گرفته است.

سرعت روند افت بهبودی های هفتگی

طبق آمار و داده های وزارت بهداشت و در مان در هفته اخیر مجموع بهبودی ها 0.8 درصد کاهش داشته که تقریبا 2.5 برابر افت هفته پیش بوده است.

این افت در هفته گذشته برابر با 0.3 درصد به ثبت رسیده بود. 

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید