«ترامپ» از فهرست ثروتمندان فوربس فاصله گرفت

کدخبر: ۴۵۳۱۶۳
دارایی دونالد ترامپ، حدود ۲.۵ میلیارد دلار تخمین زده می شود که نشان می دهد وی ۴۰۰ میلیون دلار تا رسیدن به حد نصاب برای قرار گرفتن در فهرست امسال فوربس از ۴۰۰ ثروتمند برتر آمریکا فاصله دارد.
«ترامپ» از فهرست ثروتمندان فوربس فاصله گرفت

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، ثروت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، حدود ۲.۵ میلیارد دلار تخمین زده می شود که نشان می دهد وی ۴۰۰ میلیون دلار تا رسیدن به حد نصاب برای قرار گرفتن در فهرست امسال فوربس از ۴۰۰ ثروتمند برتر آمریکا فاصله دارد.

فوربس گزارش داد، این تاجر املاک و مستغلات به همان اندازه ثروتمند است که یک سال پیش بوده یعنی زمانی که در رتبه ۳۳۹ قرار گرفت، اما ثروت او نسبت به زمان شروع همه گیری کرونا، ۶۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

سهام شرکت‌های فناوری، ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌ها در دوران کرونا رشد کرده‌اند. اما ارزش املاک در شهرهای بزرگ که بخش اعظم ثروت ترامپ را تشکیل می دهند، رشدی نداشته و باعث شده رئیس جمهور سابق آمریکا از باشگاه ثروتمندان این کشور بیرون گذاشته شود.

ترامپ برای اولین بار در 25 سال گذشته از فهرست ثروتمندان فوربس خارج شد

در گزارش نشریه فوربس آمده است: اگر ترامپ به دنبال مقصر باشد، می تواند از خودش شروع کند. پنج سال پیش، او یک فرصت طلایی برای تنوع بخشیدن به ثروت خود داشت.

پس از انتخابات ۲۰۱۶، برخی مقامات دولت آمریکا ترامپ را تحت فشار قرار دادند تا دارایی های املاک خود را برای فروش بگذارد. این به او این امکان را می‌داد تا درآمدهای حاصله را مجدداً در صندوق‌های شاخص گسترده سرمایه‌گذاری کند و بدون تضاد منافع، سمت خود را به عهده بگیرد.

از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۶، دونالد ترامپ جایگاهی را در نیمه اول فهرست ۴۰۰ ثروتمند فوربس حفظ کرد. اما در سالی که او به ریاست جمهوری رسید، اوضاع بدتر شد.

پس از پنج سال پیاپی سقوط وی در این رتبه بندی، او اکنون به طور کامل از لیست خارج شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید