این ترکیبات جادویی گیاهان برای بدن معجزه می کند!

کدخبر: ۴۵۴۳۱۳
اقتصادنیوز: اگر برخی گیاهان با هم ترکیب شودند، خواص آن‌ها را بیشتر می‌کند.
این ترکیبات جادویی گیاهان برای بدن معجزه می کند!

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ویتا کوست گزارش داد، انسان‌ها استفاده گسترده‌ای از گیاهان می‌کنند. این گیاهان گاه برای التیام بیماری‌ها  یا خوش طعم کردن غذا و گاه برای خوشبو کردن هوا و چشم نواز کردن محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند بسیاری از افراد با ترکیب گیاهان با یکدیگر می‌کوشند خواص آن‌ها را بیشتر کرده و ترکیبات جادویی جدیدی درست کنند.

در این مطلب به گیاهانی که می‌توانید آن‌ها را با سایر گیاهان ترکیب کرده و خواص آن‌ها را ارتقا دهید می‌پردازیم:

۱- زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه‌های پرمصرف در جهان تلقی می‌شود که دارای خواص بی شماری است. تحقیقات جدید نشان داده این گیاه برای سلامتی مغز بسیار مفید است مطالعات گسترده روی این ادویه بومی هند حاکی از آن است که زردچوبه از سلول‌های بدن در برابر تخریب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند همچنین مصرف این ادویه به سلامت کبد و بهبود عملکرد مغز منجر می‌شود.

گرچه زردچوبه را می‌توانید به تنهایی به غذا‌های مختلف بی‌افزایید، اما این ادویه قابلیت ترکیبی خوبی با گیاهان دیگر مانند دارچین و فلفل سیاه دارد؛ دارچین دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و به بدن برای مقابله با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. همچنین این ادویه باعث بهبود سلامتی قلب و ثبات سطح قند خون می‌شود.

۲- زنجبیل

اگر مادربزرگتان برای دل درد چای زنجبیل به شما می‌دهد، کار بسیار هوشمندانه‌ای می‌کند. ۲ هزار سال است که از زنجبیل برای درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌های گوارشی و تقویت مفاصل استفاده می‌شود. در طب باستان چینی این گیاه برای تقویت قوای جنسی و سلامت کلیه‌ها تجویز می‌شده است.

می‌توانید زنجبیل را با بادرنجبویه و بابونه ترکیب کنید. گیاه بادرنجبویه خواص بی شماری دارد که از آن جمله می‌توان به خلاصی دستگاه گوارش از باد معده و گاز اشاره کرد. ترکیب زنجبیل و بادرنجبویه نه تنها مشکلات گاز معده را حل می‌کند، بلکه تجربه یک گوارش آسان و راحت برای فرد و آسایش اطرافیان را به ارمغان می‌آورد.

برای خلاصی از علائم سرماخوردگی نیز می‌توانید زنجبیل را با بابونه مخلوط کنید. در طب سنتی بابونه و زنجبیل برادر محسوب می‌شوند. بابونه نیز همانند زنجبیل یک تسهیل کننده طبیعی فرآیند گوارش است. می‌توانید این سه گیاه را با یکدیگر مخلوط کرده و از خواص شگفت انگیز آن بهره‌مند شوید.

ترکیبات جادویی گیاهی برای ارتقای سلامتی بدن/////

۳- سرخار گل

سرخار گل یا اکیناسه یکی از گیاهان شگفت انگیزی است که به مدت ۴۰۰ سال از سوی بومیان آمریکایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرخار گل به صورت عمومی برای مشکلات گوارشی و به ویژه یبوست و مشکلات پوستی تجویز می‌شود.

این گیاه را می‌توانید با گَوَن ترکیب کنید گون دارای پلی ساخارید‌ها است و توانایی تقویت سیستم ایمنی بدن را دارد. همچنین این گیاه باعث افزایش متابولیسم (سوخت و ساز بدن) و ایجاد تعادل در بدن می‌شود. گیاه خوک طلایی که یکی از پنج گیاه دارویی پرطرفدار و پرکشت در آمریکا است، برای غشا‌های مخاطی بسیار مفید است. ترکیب این سه گیاه خواص خارق العاده‌ای دارد و می‌تواند باعث تقویت مکانیسم دفاعی بدن شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید