جزئیات گزارش پروازهای ماهان در روز حمله سایبری

کدخبر: ۴۵۶۱۴۱
اقتصادنیوز: صبح امروز شرکت هواپیمایی ماهان مورد حمله سایبری قرار گرفت، اما هواپیمایی ماهان اعلام کرد که همه پروازهای این شرکت در موعد مقرر انجام شده و هیچ اختلالی در آن‌ها رخ نداده است.
جزئیات گزارش پروازهای ماهان در روز حمله سایبری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بر اساس اخبار منتشر شده رسمی، صبح امروز شرکت هواپیمایی ماهان مورد حمله سایبری قرار گرفت اما به گفته روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، خدمات رسانی به مسافران از سوی این شرکت انجام شده است.

در این اطلاعیه آمده بوده که به دنبال حمله سایبری به شرکت هواپیمایی ماهان، اختلالی در سامانه های عملیاتی این شرکت ایجاد شد که بلافاصله توسط تیم های مقابله با حمله سایبری، اقدامات اصلاحی انجام و  هم اکنون خدمات رسانی به مسافران این شرکت در حال انجام است.

ذوالانواری، سخنگوی شرکت هواپیمایی ماهان نیز در این باره گفت: سامانه‌های فرودگاهی شرکت ماهان به صورت کامل در دسترس بوده و در حال مسافرگیری است. در تلاش هستیم تا هر چه زودتر سامانه‌های اینترنتی و بخش‌هایی که مورد حمله قرار گرفته را در دسترس قرار دهیم.

وی افزود: صبح امروز پیامک‌هایی از طریق سامانه ماهان به برخی مشتریان این شرکت ارسال شده بود که این سامانه به شبکه وصل بود و مورد حمله قرار گرفت اما به سرعت از طریق سامانه‌های داخلی به مشتریان اطلاع رسانی کردیم و اطمینان خاطر دادیم که پروازها طبق زمان بندی قبلی انجام خواهد شد.

ذوالانواری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا هکرها به اطلاعات مشتریان دسترسی پیدا کردند یا خیر؟ گفت:  چیزی که تا کنون به ما اعلام شده این است که اطلاعات خاصی از شرکت به بیرون درز پیدا نکرده و صرفا یکسری اطلاعات کلی است که از طریق برخی از سامانه‌های آژانس‌ها توانستند بدست بیاورند که اطلاعات‌شان فاقد اهمیت است.

سخنگوی شرکت هواپیمایی ماهان ادامه داد: در همه فرودگاه‌های کشور پروازهای‌مان به صورت عادی در حال انجام است و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.  

البته بررسی پروازهای ماهان نشان می‌دهد که این شرکت تغییر یا اختلالی در برنامه پروازی امروزش به وجود نیامده و همه پروازهای این شرکت هوایی در زمان مقرر و بر اساس زمان بندی قبلی انجام شده و در حال انجام است.

به عنوان مثال امروز کرمان-مشهد که قرار بود ساعت ۱۲:۱۵ امروز در فرودگاه مشهد بنشیند طبق برنامه انجام شد، پرواز کرمان-تهران در ساعت ۱۷:۲۰ نیز طبق برنامه مهر آباد را بدون تاخیر ترک خواهد کرد. و تقریبا همه این پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه‌های کشور نشان می‌دهد که حتی تاخیری در این پروازها وجود ندارد.

بررسی پروازهای ماهان در روز حمله سایبری

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید