هشدار / هوای استان البرز ناسالم شد

کدخبر: ۴۶۰۱۹۵
اقتصادنیوز: فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز اعلام کرد: کیفیت هوای استان در وضعیت ناسالم برای تمامی گروه‌ها قرار گرفته است.
هشدار / هوای استان البرز ناسالم شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، فردین حکیمی اظهار کرد: بر اساس آخرین داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفیت آلودگی هوای استان البرز، شاخص بر خط کیفیت هوا، ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در ایستگاه کرج هم‌اکنون بر روی عدد ۱۶۴ قرار گرفته و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم قرار دارد.

وی بیان کرد: بر همین اساس شاخص آلودگی هوا در شهرستان‌های ساوجبلاغ، فردیس، اشتهارد و نظرآباد به ترتیب ۱۵۳، ۱۷۰، ۸۱ و ۹۹ است که بر این مبنا کیفیت هوای اشتهارد و نظرآباد در وضعیت قابل قبول و فردیسو ساوجبلاغ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز تصریح کرد: با استقرار جوی پایدار در منطقه البرز مرکزی و به تناسب آن ایجاد پدیده وارونگی دما شاخص کیفیت هوای استان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام هواشناسی طی روزهای آینده با افزایش آلاینده‌ها مواجه هستیم، متذکر شد: ساکنان شهرهای استان البرز به ویژه گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان به غیر از موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید