اختلافات به پایان رسید؟

خبر مهم خطیب زاده از مذاکرات میان اسلامی و گروسی

کدخبر: ۴۶۱۹۶۷
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات میان اسلامی و گروسی گفت: نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم اما پیش‌بینی می‌کنم دو طرف به زودی به تفاهم برسند.
خبر مهم خطیب زاده از مذاکرات میان اسلامی و گروسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با این شبکه اظهار کرد: مذاکرات میان محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش‌رفت داشته است و اختلافات بر سر مسائل دوجانبه کاهش یافته‌اند.

بنابر گزارش پرس تی وی، خطیب‌زاده گفت: نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم اما پیش‌بینی می‌کنم دو طرف به زودی به تفاهم برسند.

  رییس سازمان انرژی اتمی نیز روز سه شنبه در پاسخ به ایسنا که آیا میان ایران و آژانس توافقی درباره سایت کرج و نصب دوربین تا الان نشده است گفت: مسأله کرج در یک بسته است و موارد ادعایی و کرج به هم پیوسته است و باید با هم حل و فصل شوند.

 محمد اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که توافقی بین ایران و آژانس برای نصب دوربین ها در سایت تسا کرج به دست آمده است؟ اظهار کرد: کرج و سایر مواردی که در برجام بوده خارج از پادمان بوده است. برجام معاهده است و کشورهای طرفین تعهداتی را متقابل داشتند وقتی آنها به تعهداتشان عمل نکردند و تحریم های ظالمانه غیرقانونی شدید برقرار کردند و هر روز هم تحریم ها را گسترش می دهند دلیلی ندارد تعهدات برجامی را به ما تحمیل کنند. ما در چارچوب پادمان و ان پی تی عمل می کنیم و غیر از آن را قبول نداریم. 

رییس سازمان انرژی اتمی درباره همکاری‌های ایران و آژانس با توجه به اینکه مذاکرات در وین در جریان است، گفت: روابط ما با آژانس باید بر اساس قواقنین و آساسنامه و پادمان و ان پی تی باشد و در این چارچوب روابط مان برقرار است و آژانس هم طبق قوانین نظارت خودش را بر فعالیت هسته‌ای ما دارد . آنچه در رسانه‌ها منتشر می‌شود علمیات روانی و سیاسی است. جریان مقابل ما به هیچ وجه توسعه علمی و فناوری در ا یران را برنمی‌تابد و با اتهام زنی، جوسازی و عملیات روانی القا می‌کنند که هدف غیرموجه داریم و نسبت به عدم اشاعه متعهد نیستیم اما هیچ کدام از اینها وارد نبوده و نیست. رژیم اسراییل به این مساله دامن می زند اما ما با این جوسازی‌ها خللی در راه‌مان وارد نمی شود و امیدواریم از این مرحله هم کشور عبور کند.

وی اضافه کرد: دستور کار ما در مذاکرات با آژانس درباره موارد ادعایی بوده است و پاسخ آنها داده شده است و در برجام بسته شده است. اگر قرار باشد برجام عملیاتی شود همه طرف ها باید به تعهدات‌شان عمل کنند، نمی شود ایران صد در صد تعهداتش را انجام دهد و طرف مقابل هیچ کدام از تعهداتش را انجام ندهد. من امیدوارم یک منطقی حاکم باشد و اصول و ضوابطی پایبند باشند. اگر برجام هست همه به آن عمل کنند اگر نیست که ایران در چارچوب پادمان کار می کند و غیر از آن فشار سیاسی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید