ادعای نماینده کنگره آمریکا: دولت بایدن 1 سال است که تحریم های ایران را رها کرده

کدخبر: ۴۶۲۲۴۹
" جیم بنکس" نماینده جمهوریخواه از ایالت "ایندیانا" در مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار مقاله ای در وب سایت "هیل" (وابسته به کنگره آمریکا) نوشت: "در حالی که دولت بایدن وارد دور دیگری از مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین می‌شود، واضح‌تر از همیشه است که رویکرد آشتی جویانه " جو بایدن" به طور کامل شکست خورده است.
ادعای نماینده کنگره آمریکا: دولت بایدن 1 سال است که تحریم های ایران را رها کرده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، "جیم بنکس": استراتژی دولت بایدن روی ضعف و التماس از ایران بنا نهاده شده است.

یک نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا ضمن انتقاد از رویکرد دولت بایدن در قبال ایران، مدعی شد، دولت جو بایدن در 1 سال گذشته به دلیل تلاش برای احیای برجام تحریم های ایران را نادیده می گیرد و سیاست فشار حداکثری را کنار گذاشته است.

" جیم بنکس" نماینده جمهوریخواه از ایالت "ایندیانا" در مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار مقاله ای در وب سایت "هیل" (وابسته به کنگره آمریکا) نوشت: "در حالی که دولت بایدن وارد دور دیگری از مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین می‌شود، واضح‌تر از همیشه است که رویکرد آشتی جویانه " جو بایدن" به طور کامل شکست خورده است. تیم بایدن به جای تلاش برای اتخاذ یک توافق جدید از موضع ضعف، باید با کنگره همکاری کند و با اتخاذ مجدد استراتژی فشار حداکثری که توسط دولت ترامپ دنبال می‌شد، به موضع قدرت بازگردد."

او افزود: " نزدیک به یک سال از دولت بایدن می گذرد و ایران به دستیابی به سلاح هسته ای نزدیک تر است: در ماه آوریل، آنها به 60 درصد غنی سازی رسیدند. آنها همچنین فلز اورانیوم تولید کرده اند و آشکارا بازرسان سازمان ملل را از دسترسی به سایت های هسته ای منع می کنند و همه این سوء رفتارهای فاحش هسته ای ایران در بحبوحه تلاش دولت بایدن برای مذاکره با ایران انجام شده است.

 
 
 
 
 

علاوه بر این، ایران به دلیل امتناع دولت بایدن از اجرای تحریم‌ها، منابع بسیار بیشتری نسبت به یک سال پیش برای تامین مالی برنامه هسته‌ای و کمپین تروریسم خود در اختیار دارد. در واقع، ذخایر ارزی قابل دسترس ایران در سال جاری 27 میلیارد دلار افزایش یافته است (بیش از 750 درصد افزایش). هفته گذشته رییس کل بانک مرکزی ایران فاش کرد که صادرات غیرنفتی ایران(عمدتا فلزات و پتروشیمی ها) در 8 ماه گذشته سال جاری نسبت به سال 2020، 45 درصد افزایش یافته و 7 میلیارد دلار نقدینگی برای رژیم فراهم کرده است.

مطالب پیشنهادی

 
 

ماشینتان را در 45دقیقه بفروشید و در لحظه تسویه کنید!(فرم را پر کنید)

 

20% تخفیف تکرارنشدنی برنج هاشمی+تا تموم نشده بخر(ارسال رایگان)

 

تضمین بهترین قیمت برای تور دبی و شرکت در نمایشگاه اکسپو 2020

 

اقساطی و با تراکم بالا مو بکار (تا ۳م تخفیف بگیرید!!!)

نماینده کنگره آمریکا: دولت بایدن 1 سال است که تحریم های ایران را رها کرده/ افزایش 27 میلیارد دلاری ذخائر ارزی قابل دسترس ایران در سال 2021

او در ادامه مدعی شد:" در نتیجه، تلاش‌های بی‌ثبات‌سازی منطقه‌ای ایران از کنترل خارج می‌شود: همین ماه گذشته، شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در تلاش برای ترور نخست‌وزیر عراق شرکت کردند. یکی دیگر از گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران، به یک پایگاه نظامی آمریکا حمله پهپادی انجام داد. شورشیان حوثی تحت حمایت ایران در یمن حملات موشکی خود را به اهداف غیرنظامی در عربستان سعودی افزایش داده اند و ایران به گروگان گرفتن نفتکش ها و خدمه آنها ادامه داده است. به طرز شگفت انگیزی " راب مالی" به این شواهد نگاه می کند و همچنان معتقد است که "بیشتر ناکارآمدی های منطقه ریشه در حذف ایران از معادلات منطقه ای دارد."

در تمام این مدت، به نظر می‌رسد که کل استراتژی دولت بایدن روی التماس از ایران برای ورود مجدد به توافق هسته‌ای شکست خورده (برجام)- یا حتی نسخه ای ضعیف‌تر از این توافق- بنا نهاده شده است؛ بدون اینکه برنامه جایگزین واقعی در صورت شکست مذاکرات هسته ای داشته باشد.

این که چرا تیم بایدن این مسیر را انتخاب کرده جای سوال جدی دارد، به خصوص وقتی در نظر بگیرید که کمپین فشار حداکثری ترامپ چقدر خوب کار می کرد. از این گذشته، این کمپین تقریبا حکومت ایران را ورشکسته کرد و ارز خارجی این کشور را از 120 میلیارد دلار در اواخر سال 2017 به حدود 4 میلیارد دلار تا پایان سال 2020 کاهش داد و به شدت توانایی رژیم برای تامین مالی فعالیت های بدخیمش را کاهش داد.

این نماینده جمهوریخواه آمریکا در ادامه نوشته :" با آغاز دوباره دور بعدی مذاکرات وین، جای تعجب نیست که ایران حتی بیشتر از این مطالبه کند. اگر دولت بایدن هر آنچه را که ایران می‌خواهد به آنها می دهد در حالی که تنش‌های هسته‌ای و تجاوزات منطقه‌ای آنها را نادیده می گیرد، چرا ایران بیشتر از این از بایدن درخواست نکند؟

دولت بایدن با یک دوراهی مواجه است: اعمال مجدد فشار که گزینه منطقی است، اما این به منزله اعتراف به اشتباه بودن رویکرد بایدن و درست بودن کمپین فشار حداکثری ترامپ است. گزینه جایگزین دوبرابر کردن امتیازات و امیدواری برای پذیرش دوباره ایران و ورود به توافق هسته ای شکست خورده، یا حتی بدتر رسیدن به یک توافق کمتر در برابر کمتر است که این دومی بیشتر با ایدئولوژی دولت بایدن هماهنگ است، اما چنین توافقی حتی از برجام اولیه نیز فاجعه بارتر خواهد بود."

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید