آسمان این استان ها بارانی می‌شود

کدخبر: ۴۶۳۳۶۰
ضیاییان گفت: از چهارشنبه تا شنبه (۱ تا ۴ دی ماه)نفوذ هوای سرد و کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور سبب تشدید بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر و بارش پراکنده برف در شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.
آسمان این استان ها بارانی می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز( ۳۰ آذرماه) در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شرقی خوزستان، بوشهر، نیمه شمالی فارس، یزد، شمال کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی و به‌صورت پراکنده در استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، غرب کردستان، قزوین، البرز و تهران بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق جنوبی کشور وقوع رعد و برق پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش‌ها تا اواسط روز و در شرق خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و شمال غرب فارس است.

وی اضافه کرد: از اواسط روز ضمن تضعیف سامانه بارشی و عبور از مناطق مذکور، در شرق و شمال شرق کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

ضیاییان در ادامه گفت: از چهارشنبه تا شنبه (۱ تا ۴ دی ماه)نفوذ هوای سرد و کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور سبب تشدید بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر و  بارش پراکنده برف در شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور گفت: روز شنبه (۴ دی‌ماه) با ورود سامانه بارشی علاوه بر شمال غرب و سواحل شمالی، مناطق غرب، جنوب غرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی نیز بارش برف و باران خواهند داشت. این سامانه یکشنبه (۵ دی‌ماه) در شمال شرق کشور فعال خواهد بود سپس از کشور خارج می‌شود.. امروز در شمال غرب کشور و استانهای ساحلی خزر وزش باد شدید پیش بینی می شود.

به گفته ضیاییان روزهای چهارشنبه و پنج شنبه (۱ و ۲ دی‌ماه) خلیج فارس و دریای عمان و از چهارشنبه تا شنبه (۱ تا ۴ دی‌ماه) دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (اول دی‌ماه) صاف تا  قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۲ دی‌ماه) نیمه‌ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۳۰ آذرماه و اول دی ماه) بندرعباس با دمای ۲۷ و ۲۸  درجه سانتیگراد گرم‌ترین و زنجان و تبریز با  دمای ۵ و ۴ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید