تاکید مقام عراقی بر مخالفت استفاده از حریم عراق برای حمله به هر کشوری

کدخبر: ۴۶۴۶۵۵
نیروهای آمریکایی اکنون به سه صورت در عراق حضور دارند که شامل ائتلاف بین المللی متشکل از ۸۳ کشور، نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) و بالاخره نیروهای آمریکایی خارج از این دو تشکیلات نظامی است.
تاکید مقام عراقی بر مخالفت استفاده از حریم عراق برای حمله به هر کشوری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تارنمای خبری «سومریه نیوز» اعلام کرد، مشاور امنیت ملی عراق امروز یکشنبه تاکید کرد که کشورش مخالف استفاده از حریم خود برای حمله به هر کشوری است.

«قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق  در دیدار «مایکل انکر» فرمانده ناتو در عراق تاکید کرد که با استفاده از حریم هوایی، زمینی و دریایی عراق برای حمله به هر کشوری مخالف هستیم و بغداد این اقدام را نخواهد پذیرفت. 

 الاعرجی در این دیدار که در دفتر مشاور امنیت ملی عراق برگزار شد، گفت که وظیفه ما حفاظت از عراق و دور نگه داشتن آن از هرگونه درگیری منطقه ای است.

بر اساس این گزارش، دو طرف راه‌های تقویت امنیت و ثبات در منطقه و حمایت‌های ماموریت ناتو از عراق در زمینه مشاوره و آموزش را بررسی کردند.

نیروهای آمریکایی اکنون به سه صورت در عراق حضور دارند که شامل ائتلاف بین المللی متشکل از ۸۳ کشور، نیروهای پیمان  آتلانتیک شمالی(ناتو) و بالاخره نیروهای آمریکایی خارج از این دو تشکیلات نظامی است.

حضور سه گانه نیروهای آمریکایی در این سه پوشش در عراق یکی از نقاط مهم انتقادی از آمریکایی ها است که از آن به عنوان فریب آمریکایی ها در لاپوشانی حضور خود در عراق یاد شده است.

در روزهای اخیر مقامات عراقی و آمریکایی اعلام کردند که ماموریت نیروهای نظامی آنها از زرمی به مستشاری و آموزشی تغییر کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید