هشدار مهم هواشناسی / آماده‌باش دستگاه‌های امدادی در این استان

کدخبر: ۴۶۶۵۹۰
اقتصادنیوز: آمارهای هواشناسی مازندران حاکی از این است که رینه لاریجان با پنج درجه سانتی گراد بالای صفر خنک‌ترین شهر مازندران در شبانه‌روز گذشته بود و بارش برف در ارتفاعات مازندان از صبح امروز آغاز شده است.
هشدار مهم هواشناسی / آماده‌باش دستگاه‌های امدادی در این استان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی ورود سامانه بارشی به این استان که با بارش شدید باران و کاهش محسوس دما همراه است، گفت که دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان برای امدادرسانی احتمالی در مناطق مختلف در حالت آماده‌باش قرار دارند.

عطاءالله داداش‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار این که تاکنون از بارندگی امروز در استان گزارش خسارت یا ایجاد مشکل جدی دریافت نشده است ، افزود : با ورود این سامانه جدید از اواخر یکشنبه‌شب، بارش باران در مناطق مختلف مازندران آغاز شده است و در برخی شهرستان‌ها نیز علاوه بر بارش رگباری باران، بارش لحظه‌ای و نقطه‌ای تگرگ نیز گزارش شده است.

 وی گفت: بارش رگباری باران و تگرگ صبح امروز در بابلسر که آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد را نیز به همراه داشت، علاوه بر تعطیلی تمامی مدارس این شهرستان، باعث لغو امتحانات غیرنهایی دانش آموزان این منطقه شد.

داداش پور با بیان اینکه ملاک برای ارزیابی میزان خسارت وارده ناشی از بارندگی شدید و همچنین بارش تگرگ، گزارش دریافتی از فرمانداری های شهرستان‌ها است، افزود: فرمانداران مازندران تاکنون گزارشی از میزان خسارت احتمالی ارایه نکرده‌اند و تنها برابر گزارش مردمی، بارش لحظه‌ای تگرگ در بابلسر باعث وارد آمدن خسارت جزیی به برخی خودروها شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی از اواخر یکشنبه شب به این استان، گفت که از نخستین ساعت بامداد امروز تا ساعت ۱۰ صبح جاری، بیشترین میزان بارش باران با ۲۸ میلی متر در بابلسر به ثبت رسیده است.

احمد اسدی با بیان اینکه بارش باران تا پایان امروز در مناطق مختلف مازندران ادامه دارد و با فرارسیدن شب از شدت آن کاسته می‌شود، اظهار داشت: پس از بابلسر، بیشترین میزان بارش باران ثبت شده برابر گزارش دریافتی از ایستگاه‌های باران سنجی استان با ۲۵ میلی متر در نوشهر بوده است.

وی همچنین از آغاز بارش برف در ارتفاعات مازندران از صبح امروز خبر داد.

اسدی شرایط جوی استان در روز جاری در مناطق ساحلی و جلگه‌ای را ابری همراه با کاهش دما، وزش باد نسبتاً  شدید و بارش باران و در ارتفاعات نیز مه آلود با بارش باران و برف و از اواسط شب بتدریج با کاهش ناپایداری پیش بینی کرد و گفت: برابر پیش‌بینی‌های صورت گرفته شهروندان مازندرانی در روز سه شنبه شاهد آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما خواهند بود.

وی شرایط جوی مازندران در روز چهارشنبه را ابری همراه با کاهش دما بتدریج با بارش باران و در ارتفاعات نیز مه آلود با بارش باران و برف و وزش باد نسبتاً  شدید پیش‌بینی کرد و گفت که از اواسط شب ناپایداری های جوی در استان کاهش می‌یابد.

هوای مازندران در روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و از اواخر جمعه شب بتدریج ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

جدول داده‌های آماری هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که ساری با ۱۸.۶ و رینه لاریجان با پنج درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین  و خنک‌ترین شهرهای مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود ۶ درجه کاهش خواهد یافت.

وضعیت دریای خزر در روز جاری نیز طبق جدول پیش‌بینی دریایی هواشناسی مازندران، مواج و طوفانی است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید