هشدار کاهش شدید دما و تندباد در مازنداران / توصیه‌های ستاد بحران به مسافران

کدخبر: ۱۸۶۴۵۱
اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه ای نسبت احتمال وقوع طوفان و سیل در پی ورود یک سامانه قوی بارشی به این استان هشدار داد.

به گزارش ایرنا، مدیریت بحران مازندران با استناد به پیش بینی هواشناسی ، اعلام کرد که از امشب با ورود سامانه سرد و بارشی به استان ، مردم شاهد وزش باد شدید با سرعت ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت ، رگبار شدید باران و رعد و برق خواهند بود . 

در این اطلاعیه آمده است : فردا ، 25 مهرماه با تداوم بارش ها ، دمای هوای استان بین هشت تا 12 درجه کاهش می یابد که اثرات این کاهش دما در ارتفاعات بارش برف خواهد بود.

مدیریت بحران مازندران پیش بینی کرد که با توجه به بروز این شرایط جوی و شدید شدن باد و باران های رگبار ، خسارت در برخی مناطق و همچنین آبگرفتگی معابر عمومی استان دور از انتظار نخواهد بود.

در این اخطاریه نسبت به توفانی و مواج شدن دریای خزر هم به فعالان صید و صیادی هشدار داده شد.

مدیریت بحران مازندران همچنین از تمامی هم استانی ها و مسافران توصیه کرد که در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص در شب و در زمان بارندگی ، با رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات شرایط مسیر ، تردد کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده است : با توجه به پیش بینی بارش های رگباری و طوفان و احتمال بالا آمدن آب و طغیان رودخانه های ، توصیه می شود که مردم از برپایی چادر ،کوه پیمایی ، طبیعت گردی ، اقامت و تردد در فضاهای باز و حریم رودخانه خودداری کنند .

مدیریت بحران مازندران از دامداران و ساکنان بومی حاشیه رودخانه ها هم خواست که هنگام بارندگی نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت و دام های خود در مناطق امن نگهداری کنند .

این مدیریت به رانندگانی که قصد دارند در مناطق برف گیر و کوهستانی تردد کنند ، توصیه کرد پوشاک گرم ، خوراک ، تجهیزات زمستانی مانند ضد یخ و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند . 

اداره کل مدیریت بحران مازندران از تمامی دستگاههای اجرایی مرتبط و نیروهای امدادی و خدماتی هم خواسته است تا ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی ، آمادگی لازم را جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته ،داشته باشند .

هواشناسی مازندران در نخستین روز هفته جاری پیش بینی کرده بود که ورود 2 سامانه بارشی و سرد استان را در هفته جاری تحت تاثیر قرار خواهد داد که اولین سامانه از عصر یکشنبه با اثرات ضعیف وارد استان شد ولی دومین سامانه که با وزش نسبتا شدید باد و کاهش دما همراه است ، از اوایل امشب فعال خواهد شد.

این سامانه بر اساس پیش بینی هواشناسی ، از اواخر وقت روز سه شنبه از استان خارج می شود و از روز چهارشنبه هوای مازندران صاف شده و دمای هوا به تدریج افزایش می یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید