اعلام دستورالعمل جدید تزریق دز سوم واکسن کرونا

کدخبر: ۴۶۷۳۵۲
اقتصادنیوز: وزارت بهداشت در نامه‌ای به معاونین بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، تازه‌ترین مصوبات تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و واکسن مسافران را ابلاغ کرد.
اعلام دستورالعمل جدید تزریق دز سوم واکسن کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در متن این نامه آمده است: «پیرو مکاتبات شماره ۳۰۰/۱۸۷۸۳ د مورخ ۱۴۰۰/۹/۳۰ در خصوص تزریق دُز سوم واکسن کووید ۱۹ به گروه سنی بالای ۱۸ سال و ۳۰۰/۱۵۱۷۵ د مورخ ۱۴۰۰/۸/۱۱ در خصوص واکسیناسیون مسافرین، دستورالعمل‌های مذکور باتوجه به مصوبات کمیته ملی واکسن کووید ۱۹ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۶ به شرح ذیل به روز رسانی می‌شود:

- افرادی که نوبت اول و دوم واکسن‌های غیرفعال (سینوفارم، بهارات بیوتک و کووایران برکت) تزریق کرده اند، برای نوبت سوم ترجیحاً از واکسن غیرفعال استفاده شود گرچه می‌توانند آسترازنکا و یا پاستوکووک پلاس نیز دریافت نمایند.

- افرادی که در نوبت اول و دوم واکسن آسترازنکا تزریق کرده اند، در نوبت سوم می‌توانند واکسن آسترازنکا، پاستوکووک پلاس یا واکسن اسپوتنیک V نوبت اول(تحت عنوان اسپوتنیک لایت) را دریافت نمایند.

- افرادی که در نوبت اول و دوم واکسن اسپوتنیک V تزریق کرده اند، در نوبت سوم می‌توانند واکسن آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس را دریافت نمایند.

- برای داوطلبان شرکت کننده در کارآزمایی بالینی واکسن پاستوکووک در دو شهری که واکسن سه نوبته دریافت کرده اند، تزریق دُز چهارم (یادآور) پس از گذشت ۶ ماه از تزریق دُز سوم با واکسن پاستوکووک پلاس انجام گیرد.

- افرادی که دو نوبت واکسن غیرفعال (سینوفارم، بهارات بیوتک یا کووایران برکت) را دریافت کرده و به علت الزامات سفر تمایل به تزریق دو نوبت آسترازنکا دارند، با اخذ رضایت نامه و ارائه مدارک سفر می‌توانند دو نوبت آسترازنکا با رعایت فاصله حداقل یک ماه بین نوبت‌ها را دریافت نمایند.

- افرادی که دو نوبت واکسن اسپوتنیک V را دریافت کرده و به علت الزامات سفر تمایل به تزریق دو نوبت آسترازنکا دارند، پس از اخذ رضایت آگاهانه و ورود به مطالعه پژوهشی می‌توانند دو نوبت آسترازنکا را دریافت نمایند. این مطالعه باید توسط کمیته اخلاق مورد تأیید قرار گیرد.

- افرادی که در نوبت اول و دوم، واکسن پروتئین نوترکیب (اسپایکوژن) تزریق کرده اند، در نوبت سوم می‌توانند همان واکسن را دریافت نمایند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید