گفتگوی نماینده عربستان با انریکه مورا درباره مذاکرات هسته‌ای ایران

کدخبر: ۴۶۷۴۰۵
نماینده عربستان در وین اتریش با نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
گفتگوی نماینده عربستان با انریکه مورا درباره  مذاکرات هسته‌ای ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «عبدالله بن خالد» نماینده عربستان سعودی روز جمعه با «انریکه مورا» نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای ایران که در وین اتریش در جریان است، دیدار و گفت‌وگو کرد.

بن خالد روز جمعه نیز با «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار داشته است.

این دیپلمات سعودی روز پنجشنبه با «فیلیپ ایریرا» رئیس تیم مذاکره کننده فرانسوی در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین نیز دیدار داشته است.

نماینده عربستان سعودی در وین، پنجشنبه با «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش دیدار کرده بود.

دیپلمات‌های غربی از هشتم آذرماه که نخستین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها در دولت سید ابراهیم رئیسی آغاز شده سعی کرده‌اند با ارائه چارچوب‌های زمانی تیم ایران را برای موافقت با خواسته‌های خود تحت فشار قرار دهند.

با این حال، نمایندگان ایران در مذاکرات وین تصریح کرده‌اند برای تهران نتیجه مهم‌تر از زمان است. تهران در تلاش است برجام را که از نخستین روزهای اجرایی شدن در اثر برخی سیاست‌های آمریکا و کشورهای غربی به توافقی تهی از منافع اقتصادی برای طرف ایرانی تبدیل شد به سمت توافقی دوجانبه و متوازن پیش ببرد. 

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب در توئیتی درباره فضای حاکم بر مداکرات در وین بین ایران و گروه ۱+۴ نوشت: مذاکرات وین در مسیر طبیعی و خوب جریان دارد. ابتکارات طرف ایرانی این فضا را رقم زده است. اکنون این طرف غربی است که باید نشان دهد، آیا حسن نیت و اراده جدی برای توافق خوب دارد.

به گزارش فارس، ادامه دور هشتم مذاکرات به منظور رفع تحریم‌ها علیه ایران روز دوشنبه ۱۳ دی ماه در شهر وین از سر گرفته شد. علی باقری و هیأت همراه بدین منظور همان روز وارد وین شدند تا گفت‌وگوها را با ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام ادامه دهند. از روز دوشنبه این گفت‌وگوها در وین در جریان است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره تأکید کرد که دور هشتم مذاکرات وین، مذاکره را در مسیر صحیح قرار داد و گفت که اگر طرف‌های غربی نیت و اراده داشته باشند، می‌توان به یک توافق خوب دست یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید