تکذیب وجود انگل در گوشت مرغ از سوی سازمان دامپزشکی

کدخبر: ۴۶۸۳۶۲
رئیس سازمان دامپزشکی کشور، وجود انگل توکسو پلاسما در طیور و ماکیان کشور را تکذیب کرد و گفت: بررسی‌های سازمان نشان می‌دهد که چنین چیزی صحت ندارد و نباید چند مورد را به کل تولیدات کشور تعمیم داد.
تکذیب وجود انگل در گوشت مرغ از سوی سازمان دامپزشکی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رئیس سازمان دامپزشکی کشور وجود انگل توکسو پلاسما در طیور و ماکیان کشور را تکذیب کرد و گفت: بررسی سازمان نشان می‌دهد که چنین چیزی صحت ندارد و نباید چند مورد را به کل تولیدات کشور تعمیم داد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در حاشیه در ششمین همایش بین‌المللی خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در گفت‌وگو با خبرنگاران، وجود انگل توکسو پلاسما در طیور و ماکیان کشور را تکذیب کرد و گفت: بررسی‌های سازمان نشان می‌دهد که چنین چیزی صحت ندارد و نباید چند مورد را به کل تولیدات کشور تعمیم داد.

سید محمد آقا میری افزود:‌ تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان روی تعدادی ماکیان تحقیقات انجام داده‌اند که چنین موضوعی منتشر شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: نمونه برداری از تولیدات کشور از لحاظ علمی دارای مقررات خاصی است که باید توسط آزمایشگاه های معتبر همچون آزمایشگاه مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور انجام شود و هر آزمایشگاهی نمی‌تواند در مورد سلامت و بهداشت تولیدات کشور نظر بدهد تا امنیت روانی مردم و جامعه را به مخاطره بیندازد.

آقا میری با بیان اینکه اساس این آزمایش اشتباه بوده است، گفت: این موضوع نگران کننده ای نیست و آنچه که سازمان دامپزشکی کشور نظارت می کند یقینا درست است و اگر مشکلی هم باشد، به طور قطع اطلاع رسانی می‌کنیم.

* ممنوعیتی برای صادرات دام زنده وجود ندارد

آقا میری درباره ممنوعیت صادرات دام زنده تصریح کرد: از ابتدای آزادسازی صادرات دام زنده تاکنون ممنوعیتی در این باره نداشتیم و هرکجا دچار موضوعی بوده به دلیل تاکید و حمایت وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه همکاری کرده‌ایم.

وی افزود: به طور مثال پنجشنبه گذشته در صادرات دام زنده از کردستان به اقلیم عراق دچار مشکلی بودیم که برطرف شد و روز شنبه یک هزار و 150 راس دام سبک صادر شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید