یک اصلاح طلب:

دولت رییسی یکی از بی پشتوانه ترین دولت های بعد از انقلاب است

کدخبر: ۴۶۸۶۱۷
اقتصادنیوز: جوادی حصار گفت:‌ به نظر من دولت آقای رییسی از نظر پشتوانه‌های اجتماعی-به عنوان سلسله جبال اندیشه‌ای کشور است یعنی جریانات اصلاحات، اصولگرا، ملی و اعتدالی- از بی‌پشتوانه‌ترین دولت‌های بعد از انقلاب است. آقای رییسی احتمالا به پشت سر خود که نگاه می‌کند فکر می‌کند همه پشتش هستند اما به معنای واقعی کلمه هیچ کس پشت او نیست.
دولت رییسی یکی از بی پشتوانه ترین دولت های بعد از انقلاب است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مدارا، جوادی حصار گفت: رییسی احتمالا به پشت سر خود که نگاه می‌کند فکر می‌کند همه پشتش هستند اما به معنای واقعی کلمه هیچ کس پشت او نیست. این دولت پشتوانه تئوریک جریان اصولگرا یا ملی را پشت سر ندارد.

محمدصادق جوادی حصار، فعال رسانه‌ای و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در مورد انتقادهای درون جریانی به تیم رسانه‌ای دولت  گفت: «برون‌دادی که از تیم رسانه‌ای دولت پیش چشم است ، نوعی تشتت، ناهماهنگی و ضعف اطلاع‌رسانی را نشان می‌دهد. همان‌طور که بر اثر حضور چند نظریه متفاوت اقتصادی در دولت و جدال طبیعی  میان صاحبان این نظریات خروجی اقتصادی دولت ناهماهنگ است .  برون‌داد تیم رسانه ای ضعف در اطلاع‌رسانی و عدم توانایی انتقال به موقع مطالبات مردم و دولت به یکدیگر است.»

یک اصلاح طلب:دولت رییسی از بی پشتوانه ترین دولت های پس از انقلاب است

*دولت پشتوانه تئوریک اصولگرایان را پشت سر ندارد

او در پاسخ به این که چقدر ناهماهنگی تیم رسانه‌ای و اقتصادی به دلیل این است که دولت رییسی پشتوانه جریانی  مشخصی ندارد، توضیح داد: «به نظر من دولت آقای رییسی از نظر پشتوانه‌های اجتماعی-به عنوان سلسله جبال اندیشه‌ای  کشور است یعنی جریانات اصلاحات، اصولگرا، ملی و اعتدالی- از بی‌پشتوانه‌ترین دولت‌های بعد از انقلاب است. آقای رییسی احتمالا به پشت سر خود که نگاه می‌کند فکر می‌کند همه پشتش هستند اما به معنای واقعی کلمه هیچ کس پشت او نیست. این دولت پشتوانه تئوریک جریان اصولگرا یا ملی را پشت سر ندارد، مثل بادکنکی ست که هر کس بقدر توان و تمایل در آن دمیده و بادش کرده اما هیچ کس خود را متعهد به این دولت نمی‌داند. هیچ کس نمی‌گوید پشت این دولت می‌ایستم و هر اتفاقی بیفتد، مسوولیت آن را قبول می‌کنم.»

* جریان نظامی و شبهه نظامی نمی‌تواند به عنوان یک جریان تئوریک پشت دولت بایستد

جوادی حصار افزود: «دلیلش این است که دولت مستقر به پشتوانه یک جریان نظامی و شبهه نظامی فراگیر به میدان آمد. آن قدرت نظامی و شبهه نظامی فراگیر الان در مناصب و مقامات ظهور پیدا کرده‌است. همان‌طور که می‌بینید قریب به اتفاق استانداران و فرمانداران نظامی یا شبهه نظامی هستند. این جریان نظامی و شبهه نظامی نمی‌تواند به عنوان یک جریان تئوریک پشت دولت بایستد. نمی‌تواند از نظریات اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی شناخته شده سخن بگوید. جایگاه تبلور این گونه آرا و نظرات هم حوزه رسانه ست. ما از دولت آقای روحانی گله داشتیم که در حوزه اطلاع‌رسانی ضعیف و متشتت عمل می‌کند اما در این دولت این تشتت و ضعف بیشتر هم است.»

* در حوزه‌های مدیریتی و اجرایی بخش شبهه نظامی مسلط شده‌است

این فعال رسانه‌ای در پاسخ به این که آیا احتمال شکل‌گیری اختلافات میان دولت با نهادهای هم‌سویی چون مجلس و حتی تعمیق آن وجود دارد نیز توضیح داد: «طبیعتا امیدواریم این اتفاق نیفتد ، اما  می‌افتد. یک زمانی آقای روحانی می‌گفت اگر کسانی که قدرت نظامی دارند، قدرت سیاسی و پول هم داشته‌باشند به هیچ کس پاسخگو نیستند. الان در حوزه‌های مدیریتی و اجرایی بخش شبهه نظامی مسلط شده‌است. در حوزه قانون‌گذاری و نظارت بر دولت اختلافات بروز کرده چون مبنا یک چیز بوده و نتیجه چیز دیگر. مبنا این  بوده که یک شرکت سهامی ایجاد کنند و همه سهام‌دار باشند. حالا یک عده سهامدار برتر شده اند. وقتی عده‌ای سهامدار برتر می‌شوند، صدای سهام‌داران خرد در می‌آید و چوب لای چرخ می‌گذارند. مجلسی‌ها در این دولت خود را سهام‌دار می‌دانستند. الان می‌بینند نقشی که باید به مجلس یا نمایندگان داده می‌شد، داده نمی‌شود. بنابراین این سهام‌داران خرد سعی می‌کنند اعتراض کنند و مطالبه کنند. وقتی شرکتی را با برندی ثبت می‌کنی باید در همان مسیر برند هم حرکت کنی. دولت آقای رییسی یک شرکت سهامی تمام عیار است. قدرتی که با رانت و سوبسید  به دست آمده باید تا پایان راه به فکر سهم و سوبسید  سهامداران خود باشد .»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید