وزیر خارجه لهستان: اروپا در معرض خطر جنگ است

کدخبر: ۴۶۸۸۳۱
وزیر امور خارجه لهستان گفت: کشور‌های اروپایی در معرض جدی‌ترین خطر جنگ نسبت به ۳۰ سال اخیر هستند.
وزیر خارجه لهستان: اروپا در معرض خطر جنگ است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان -  زبیگنیو راو، وزیر امور خارجه لهستان در سخنانی اعلام کرد که اروپا امروز در معرض جدی‌ترین خطر جنگ و در یکی از خطرناک‌ترین لحظات خود در طول ۳۰ سال اخیر قرار گرفته است.

وزیر امور خارجه لهستان گفت: «به نظر می‌رسد که خطر جنگ در منطقه کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) اکنون بیش از هر زمان دیگری در ۳۰ سال گذشته است. چند هفته است که ما با چشم انداز تشدید تنش نظامی بزرگ در شرق اروپا روبرو هستیم.»

او بدون اشاره مستقیم به روسیه به درگیری‌های گرجستان، ارمنستان، مولداوی و اوکراین اشاره کرد.

پس از تلاش‌ کشور‌های غربی برای گسترش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به مرز‌های روسیه، مسکو به شدت نسبت به تبعات این اقدام به مقامات غربی هشدار داد. با این حال، آمریکا و همپیمانانش همچنان به تهدیدات خود علیه امنیت ملی روسیه ادامه می‌دهند.

تنش ها بین روسیه و اوکراین بالا گرفته و گفت‌وگو ها برای حل این مسئله به نتیجه ای نرسیده است. مسکو  بنای این گفت‌وگو ها را جلوگیری ناتو از عضویت اوکراین به این سازمان اعلام کرده است.

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان و سردمدار رئالیسم تهاجمی بر این باور است که گسترش ناتو به مرز‌های روسیه احمقانه‌ترین اقدام در سیاست خارجی آمریکا طی سال‌های اخیر بوده است. او بر این باور است که قدرت‌های بزرگ به مرز‌های خود حساس هستند و گسترش ناتو به مرز‌های روسیه به طور مستقیم امنیت ملی این کشور را به مخاطره می‌اندازد و بحران اوکراین در پی کوته اندیشی مقامات غربی بروز کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید