دونالد ترامپ از رقبا پیشی گرفت/ احتمال ریاست جمهوری ترامپ در ۲۰۲۴

کدخبر: ۴۷۱۵۶۷
نتیجه نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‎‌دهد، محبوبیت دونالد ترامپ در حزب جمهوری‌خواه ادامه دارد و او با اختلاف زیاد در صدر فهرست نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.
دونالد ترامپ از رقبا پیشی گرفت/ احتمال ریاست جمهوری ترامپ در  ۲۰۲۴

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در حالی که یک سال و چهار روز از ریاست جمهوری جو بایدن در آمریکا می‌گذرد، گمانه‌‍زنی‌ها درباره احتمال نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ادامه دارد.

نتیجه نظرسنجی مشترک دانشگاه هاروارد و موسسه «هریس» در آمریکا نشان می‌دهد، محبوبیت دونالد ترامپ در میان جمهوری‌خواهان و رای‌دهندگان این حزب بالا است.

بنا بر گزارش وبگاه «هیل»، دونالد ترامپ در میدان رقبای احتمالی جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ تسلط دارد و در صورت عدم حضور ترامپ، «ران دسانتیس» فرماندار فلوریدا حمایت اکثر جمهوری‌خواهان را کسب خواهد کرد.

در این نظرسنجی از شرکت‌کنندگان آمریکایی درباره رقابت هشت نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات درون حزبی این حزب برای انتخابات ۲۰۲۴ سوال شد.

نتیجه نظرسنجی نشان می‌دهد، دونالد ترامپ توانست ۵۷ درصد آرا را از آن خود کند و با فاصله زیاد از دیگر رقبای بالقوه، در صدر نامزدهای محبوب حزب جمهوری‌خواه قرار گیرد.

طبق این نظرسنجی، در صورت حضور ترامپ در انتخابات او در صدر نامزدهای جمهوری‌خواه قرار می‌گیرد و دسانتیس با ۱۲ درصد، نفر دوم این فهرست می‌شود.


مایک پنس (سمت راست) و ران دسانتیس (چپ تصویر)

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ هم با ۱۱ درصد در رده سوم این نظرسنجی قرار گرفت.

به غیر از ترامپ، دسانتیس و پنس، دیگر نامزدهای بالقوه حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ کمتر از ۱۰ درصد آرا را کسب کردند.

در صورت غیبت ترامپ در انتخابات ۲۰۱۴، ران دسانتیس با ۳۰ درصد در صدر نامزدهای حزب جمهوری‌خواه قرار می‌گیرد. طبق این نظرسنجی، اگر ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری نشود، مایک پنس با ۲۴ درصد، رتبه دوم و «تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس با ۱۴ درصد رده سوم را از آن خود می‌کنند.

از جمله سوالات این نظرسنجی، پرسش از شرکت‌کنندگان درباره رقابت احتمالی دونالد ترامپ با جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.

به گفته ۴۶ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در آمریکا، ترامپ بر بایدن پیروز می‌شود و ۴۰ درصد هم گفتند که بایدن برنده این رقابت خواهد شد.

نظرسنجی دانشگاه هاروارد و موسسه «هریس» طی روزهای ۱۹ و ۲۰ ژانویه (۲۹ و ۳۰ دی ماه) از ۱۸۱۵ آمریکایی بزرگسال گرفته شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید