افشاگری مهم درباره برنامه موشکی آمریکا برای اروپا

کدخبر: ۴۷۲۰۷۴
اقتصادنیوز: رسانه‌های روسی امروز (پنجشنبه) به نقل از یک مقام ارشد این کشور گزارش دادند که آمریکا در حال آماده‌شدن برای استقرار سامانه‌های موشکی در اروپا و منطقه آسیا و اقیانوسیه است.
افشاگری مهم درباره برنامه موشکی آمریکا برای اروپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «ولادیمیر ارماکوف» مدیر دپارتمان منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو معتقد است واشنگتن در حال آماده شدن برای انتقال موشک‌های کوتاه و میان برد به اروپا و منطقه آسیا-اقیانوسیه است.

ارماکوف در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» اظهار داشت: «اگر از محدودیت و قابل پیش‌بینی بودن در این حوزه اطمینان حاصل نکنیم، بحران موشکی غیرقابل اجتناب است».

وی درباره زمان ازسرگیری مذاکرات استراتژیک مسکو-واشنگتن، توضیح داد: «ادامه گفتگوها در مورد ثبات راهبردی با ایالات متحده تا حد زیادی به آمادگی واشنگتن برای پاسخ دقیق و واقع‌بینانه به نگرانی‌های امنیتی مرکزی روسیه و شروع کار بر روی تدوین عملی تضمین‌های الزام‌آور قانونی برای توقف گسترش بیشتر ناتو و عدم استقرار سلاح‌های ایالات متحده و متحدانش در نزدیکی مرزهای ما و بازگرداندن پیکربندی نیروها و تجهیزات نظامی ائتلاف [ناتو] به سطح سال ۱۹۹۷، زمانی که قانون تأسیس روسیه و ناتو امضا شد، بستگی دارد. این مسائل اکنون اولویت مطلق ما هستند».

این دیپلمات روس اظهار داشت: «ما ملاحظات عملی خود را برای حل این مجموعه مشکلات به طرف آمریکایی منتقل کردیم، پیش نویس معاهده مربوطه با ایالات متحده و توافقنامه با ناتو را تهیه و ارائه کردیم. آنها منتظر یک واکنش محتوایی و واکنش‌های متقابل بودند».

مسکو: آمریکا در پی استقرار موشک در اروپا و آسیا-اقیانوسیه است

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید