کرج هم قرمز شد / افزایش سه برابری ابتلا به کرونا

کدخبر: ۴۷۴۲۱۷
اقتصادنیوز: سخنگوی ستاد کرونای البرز با اشاره به سیر صعودی تعداد مراجعین سرپایی به مراکز درمانی در این استان اعلام کرد: در حال حاضر شهرستان کرج قرمز و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.
 کرج هم قرمز شد / افزایش سه برابری ابتلا به کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، «مهرداد بابایی» با اشاره به آخرین تصمیم ستاد کرونای البرز گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده، تا اطلاع ثانوی آموزش دانش‌آموزان مقطع دبستان و متوسطه اول غیر حضوری است و نحوه آموزش دانش‌آموزان متوسطه دوم هم به صورت ترکیبی و با تصمیم مدیر مدرسه انجام می‌شود. البته این محدودیت شامل مدارس طالقان نمی‌شود.

بابایی با اشاره به اینکه از چند روز گذشته شاهد افزایش تعداد آمار مبتلایان و بیماران بستری در بیمارستان‌های استان هستیم، اظهار کرد: طی چند روز اخیر تعداد بیستری‌های بیمارستان دو برابر و مبتلایان نیز سه برابر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۶ بیمار با علائم ‌کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند ولی خوشبختانه سیر صعودی ابتلا هنوز تغییر محسوسی بر تعداد فوتی‌ها نداشته است.

سخنگوی ستاد کرونای البرز اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ۳۶۹ نفر شامل موارد قطعی، محتمل و مشکوک در مراکز درمانی بستری هستند.

وی با اشاره به سیر صعودی تعداد مراجعین سرپایی به مراکز درمانی هم گفت: تعداد مراجعین حضوری به حدود دو هزار نفر در روز رسیده که انتظار می‌رود طی روزهای آینده بیشتر شود.

این مسئول با اشاره به اینکه این سویه از کرونا برخلاف سویه‌های قبلی کودکان و اطفال را هم درگیر می‌کند، افزود: در حال حاضر بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بستری‌های بیمارستان‌های استان کودکان زیر ۱۴ سال هستند.

بابایی ادامه داد: در شرایط فعلی تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان در حالت آماده باش قرار دارند و بنا شده تخت‌های بیشتری برای بستری بیماران کرونایی اختصاص یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید