هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان البرز

کدخبر: ۴۶۷۶۴۶
اقتصادنیوز: مدیرکل هواشناسی استان البرز از تشدید پایداری و پتانسیل افزایش آلاینده‌ها از عصر یکشنبه تا عصر سه‌شنبه خبر داد.
هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان البرز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل هواشناسی استان البرز اعلام کرد که با توجه به پایداری جوی و افزایش آلاینده ها ، هشدار سطح نارنجی تا پایان تا روز سه شنبه هفته جاری برای استان صادر شد.

آرش بهاروند احمدی گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تشدید پایداری و پتانسیل افزایش آلاینده ها از عصر یکشنبه تا عصر سه شنبه در منطقه البرز مرکزی می باشد که در صورت ادامه روند تولید آلاینده ها در کانون های انتشار ثابت و متحرک با نرخ کنونی و نیز وارونگی دمایی و جهت وزش باد در سطوح پایینی جو کاهش بیش از پیش کیفیت هوا را  به ویژه برای روز دوشنبه خواهیم داشت به طوریکه کیفیت هوا در سطح ناسالم برای تمام گروه ها به شرح زیر قرار خواهد گرفت.
وی بیان داشت : براین اساس البرز مرکزی شامل شهرهای کرج، فردیس، اشتهارد، نظرآباد و هشتگرد در وضعیت ناسالم جوی قرار می گیرند.
این مسوول گفت : مدیریت تولید کانون های انتشار آلاینده های ثابت و متحرک از قبیل خودروها ،  واحدهای تولیدی و صنعتی در این روزها ضروری است.
همچنین  افراد آسیب پذیر شامل کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از حضور بلند مدت در فضای باز و سطح شهر خودداری نمایند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید