هواشناسی هشدار داد؛ بهمن و کولاک برف شدید در ۱۱ استان

کدخبر: ۴۷۶۰۱۴
سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی، نسبت به وقوع کولاک برف، ریزش بهمن، انسداد راه‌های روستایی و آب‌گرفتگی معابر در ۱۱ استان هشدار داد.
هواشناسی هشدار داد؛ بهمن و کولاک برف شدید در  ۱۱ استان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های کرمان، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب استان‌های یزد و اصفهان بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات زاگرس جنوبی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

فردا دوشنبه در بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش پراکنده انتظار می‌رود و به‌تدریج سامانه بارشی از جنوب شرق کشور خارج می‌شود. از اواخر وقت امروز و طی فردا در سواحل دریای خزر بارش باران و در بخش‌هایی از اردبیل، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی بارش پراکنده باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

شکنجه میمون های آزمایشگاهی توسط ایلان ماسک/ مرگ و قطع عضو 15 میمون!

بر اساس اعلام  سازمان هواشناسی از روز سه‌شنبه با گذر متناوب امواج تراز میانی جو در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال غرب و چهارشنبه در نوار شمالی کشور و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز باران برف و باران پیش‌بینی شده است.

پنجشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های مرکزی، قم، همدان و شمال اصفهان بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. امروز در مناطق جنوب شرقی کشور کاهش 8 تا 10 درجه‌ای دما و روز دوشنبه در سواحل دریای خزر، اردبیل و خراسان شمالی کاهش 6 تا 8 درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است.

امروز و فردا دریای خزر، خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و چهارشنبه و پنجشنبه نیمه شرقی خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: دوشنبه 1400/11/25

نوع مخاطره: بارش برف، باران، وزش باد شدید موقت و در مناطق گرمسیر توام با رعد و برق.

منطقه اثر:

یکشنبه 1400/11/24: گیلان، مازندران، گلستان، خراسان جنوبی، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، جنوب یزد، جنوب اصفهان و ارتفاعات سمنان.

دوشنبه 1400/11/25: گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن بویژه در ارتفاعات و دامنه‌های البرز، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر بارش برف، تاخیر و احتمال لغو پرواز، احتمال آب گرفتگی معابر شهری.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از جابجایی عشایر کوچ‌رو و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف‌روبی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد

زمان شروع: یکشنبه 1400/11/24

زمان پایان: سه‌شنبه 1400/11/26

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در ساحل ‌1 تا 1.5 متر و در فراساحل 2 تا 2.5 متر

منطقه اثر: دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: اختلال در فعالیت‌های دریایی، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، احتمال غرق شدن شناورهای سبک و نیمه سنگین و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها.

توصیه: محدودیت در تردد با قایق‌های سبک و تفریحی، احتیاط در فعالیت های دریایی بویژه در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد کشتی‌های تجاری و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید