هشدار درباره افزایش بد حجابی در ادارات

کدخبر: ۴۸۱۵۱۷
مدیر کل دستگاه های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با انتقاد از وضعیت حجاب در برخی ادارات و سازمان های دولتی گفت: متاسفانه مسئله بد حجابی و برخورد نامناسب در دستگاه ها بیشتر شده است.
هشدار درباره افزایش بد حجابی در ادارات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، مدیر کل دستگاه های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این جلسه گفت: راه اندازی تالارها و اتاق های گفت و گو در فضای مجازی در بحث عفاف و حجاب می‌تواند زمینه مناسبی برای آسیب شناسی و فرهنگ سازی این مسئله باشد که در راستای فضا سازی نیز پیشنهاد میشود دستگاه ها میز عفاف و حجاب راه اندازی نمایند.

اولین جلسه مسئولین عفاف و حجاب شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و سازمان های دولتی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

اولین جلسه هم اندیشی و هم افزایی مسئولان عفاف و حجاب شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های حاکمیتی کشور با سرپرست اداره دستگاه های حاکمیتی و سرپرست اداره کل امور خانواده، عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر با محوریت تبیین و بررسی شاخص های عفاف و حجاب ابلاغی به دستگاه های سراسر کشور در محل ستاد برگزار شد.

مدیر کل دستگاه های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با انتقاد از وضعیت حجاب در برخی ادارات و سازمان های دولتی گفت: متاسفانه مسئله بد حجابی و برخورد نامناسب در دستگاه ها بیشتر شده است.

رضا بازرگان با اشاره به راه حل های دغدغه مند کردن جامعه نسبت به مسئله حجاب گفت: مسئله عفاف و حجاب تک بعدی و تک عاملی نیست و اگر در بحث عفاف و حجاب به اینجا رسیدیم همه ما مقصر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بحث عفاف و حجاب براساس کلیات ابلاغی به دستگاه ها باید به صورت جذاب تبلیغ و به مردم معرفی شود که در این امر دستگاه ها باید با مکاتبات صورت گرفته  در بحث عفاف و حجاب به یک وحدت رویه برسند و سپس به عموم مخابره نمایند.

 

مدیر کل دستگاه های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر استفاده مناسب از فضای مجازی و گفتمان صحیح در جهت تببین درست فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه گفت: راه اندازی تالارها و اتاق های گفت و گو در فضای مجازی در بحث عفاف و حجاب می‌تواند زمینه مناسبی برای آسیب شناسی و فرهنگ سازی این مسئله باشد که در راستای فضا سازی نیز پیشنهاد میشود دستگاه ها میز عفاف و حجاب راه اندازی نمایند.

در ادامه جلسه، مدیر کل امور خانواده، عفاف و حجاب ستاد امربه معروف و نهی از منکر با اشاره به طرح جامع عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: این طرح براساس نظرهای میدانی تدوین شده و اولین عرصه آن در بحث دستگاه ها است.

وی افزود: مطالبه گری عفاف و حجاب را ابتدا باید از خودمان و همچنین از دستگاه های کشور شروع کنیم که در این راستا لازم است نگاه یکسانی در مورد امر به معروف در جامعه ایجاد کنیم. 

مدیر کل امورخانواده، عفاف و حجاب ستاد  امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه باید آموزش یکسان سازی افکار افراد نسبت به امر به معروف و نهی از منکر راه اندازی شود، افزود: ۳۰ هزار نفر در دوره ملی امر به معروف و نهی از منکر  ستاد شرکت کردند که ۴ جلسه آن مربوط به حوزه های عفاف و حجاب بوده است.

مشاور امور بانوان سازمان صدا و سیما نیز در این جلسه گفت: به دلیل تغافل مدیران در سنوات گذشته، قوانین در زمینه عفاف و حجاب در دستگاه ها و در سطح کشور مسکوت مانده است.

وی با اشاره به رصدهای انجام شده در برنامه سازی رسانه های بیگانه پیرامون زنان موفق، گفت: تلاش کردیم زنان موفق از دیدگاه جمهوری اسلامی مطرح شوند و در برنامه های رسانه ملی و شبکه های استانی معرفی زنان موفق را گنجانده ایم تا به صورت غیرمستقیم سبک زندگی اسلامی ایرانی را به مخاطب عرضه کنیم.

 نماینده سازمان تبلیغات اسلامی با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده درخصوص ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: دبیرخانه ای در سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شده است که  سند مساله شناسی عفاف و حجاب را تبیین کرده است. 

نماینده بانک توسعه تعاون نیز گفت: باید نهادسازی در ادارات برای اجرایی شدن طرح عفاف و حجاب انجام شود. 

لازم به ذکر است در این جلسه شاخص های عفاف و حجاب ابلاغ شده به دستگاه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برای انجام همکاری در ترویج عفاف و حجاب از مسئولین عفاف و حجاب شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه ها دعوت به عمل آمد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید