هرکسی سلاح بردارد، هدف قرار می‌گیرد

خط و نشان سخنگوی کرملین برای مردم اوکراین

کدخبر: ۴۸۱۹۲۴
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز پنجشنبه هشدار داد هر کس که در اوکراین علیه نیروهای روس سلاح به دست گیرد، هدف قرار خواهد گرفت.
خط و نشان سخنگوی کرملین برای مردم اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک خبر داد که مقام های اوکراینی پیشتر توزیع گسترده سلاح در میان غیرنظامیان را سازماندهی کرده و از آنها خواسته اند در جریان عملیات ویژه روسیه در اوکراین با نیروهای روسی بجنگند.

کرملین همچنین خروج روسیه از جلسات شورای اروپا را به مثابه عقب نشینی از همه ساز و کارهای آن برشمرد.

وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که مسکو از این پس در جلسات شورای اروپا شرکت نمی کند. وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه ای تاکید کرد: کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو با رفتاری غیردوستانه نسبت به روسیه، به سواستفاده از اکثریت مطلق در کمیته وزرای شورای اروپا، به تخریب این شورا و همچنین گسترش مشترک قانونی و بشردوستانه در اروپا ادامه می دهند.  

کرملین بعلاوه یادآور شد که کی یف به طور دائمی پیشنهاد مذاکرات مستقیم بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی اش را مطرح می کند.

برخی منابع خبری همچنین به نقل از کرملین اعلام کردند دولت روسیه گفته است که در خصوص اخبار منتشر شده در خصوص حمله بیمارستان کودکان در شهر ماریوپل اوکراین، از ارتش روسیه سوال خواهد کرد. 

رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرده است.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.  

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید