اتحادیه بنیادهای شهید در محور مقاومت ایجاد می‌کنیم

کدخبر: ۴۸۲۰۹۰
اقتصادنیوز: قاضی زاده هاشمی گفت: ما به دنبال ایجاد اتحادیه بنیادهای شهید در محور مقاومت هستیم.
اتحادیه بنیادهای شهید در محور مقاومت ایجاد می‌کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز (۲۰ اسفند) تهران اظهار داشت: ۲۲ اسفند به عنوان روز شهید نامگذاری شده و به همین مناسبت گزارش کوتاهی در رابطه با عملکرد بنیاد و برنامه‌های آتی ارائه خواهم کرد.

وی افزود: مقام شهید، مقام بالایی است. در قرآن کریم در اوج ذکر شده و در لسان امامین انقلاب، شهید افضل اشخاص شناخته شده است. روز ۲۲ اسفند سال ۸۳ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز شهید نامیده شد تا زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا که کمتر از شهادت نیست، گرامی داشته شود.

قاضی‌زاده هاشمی در خصوص اهداف شکل‌گیری بنیاد شهید گفت: دو ماموریت اصلی که البته همراستا هستند برای این بنیاد ذکر شده که یکی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت است و دیگری تکریم ایثارگران و خانواده‌های آن‌هاست. ملت ایران بیش از ۲۲۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. تعداد جانبازان بیش از ۶۰۱ هزار نفر و تعداد آزادگان بیش از ۴۳ هزار نفر است و این آمار رو به افزایش است. والدین شهدا اغلب بیش از ۸۰ سال سن دارند و جمعیت آن‌ها در حال تغییر است.

معاون رئیس‌جمهور گفت: فرهنگ ایثار و شهادت عامل پیروزی ایران بوده است. مردم برای دین و آرمان‌هایشان حاضر به ایثار و فداکاری هستند. آن چیزی که دشمنان ما را می‌ترساند، وجود یک ملت متحد و حاضر برای دفاع از انقلاب هستند. اگر اتفاق طبیعی هم رخ بدهد، مردم فداکاری می‌کنند و جان‌هایشان را هم فدا می‌کنند.

قاضی‌زاده بیان داشت: ما در جنگ توانستیم سوریه، فلسطین، لبنان و یمن را همراه کنیم. آن‌ها فهمیدند که با دستان خالی می‌توان در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستاد. فرهنگ ایثار در جلوگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی نیز نقش دارد. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همگانی است و بنیاد شهید به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه فعالیت کند. همه دستگاه‌های متولی در کشور و همه تشکل‌های مردمی و شخصیت‌های فعال باید همراه باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: محور مقاومت امروز نماد ایثار و شهادت است. ما نیاز به همکاری با برادران خودمان در سراسر جهان داریم. این کار را حاج قاسم عزیز پرچمداری می‌کرد و توانست این فرهنگ را در کشورهای دیگر با نیروهای مردمی نهادینه کند. ما در ادامه راه او باید دست به دست هم بدهیم تا این امر را نهادینه و ساختار قدرت جهانی را تغییر بدهیم.

قاضی‌زاده بیان کرد: ما به دنبال ایجاد اتحادیه بنیادهای شهید در محور مقاومت هستیم. برادران عزیزمان در عراق و لبنان اعلام آمادگی کردند و امیدوارم با قدرت به جلو برویم.

وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط بنیاد شهید گفت: در شش ماه گذشته برنامه تحولی آماده شد و به تمامی مدیران ابلاغ شده است. رویکرد ما ایجاد عدالت در ارائه خدمات است. تمامی مدیران براساس فرآیند آزمون برگزیده خواهند شد. ما برنامه‌ریزی کردیم خدمت جامعه هدف برسیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید