فایننشال تایمز مدعی شد: آمریکا پیشنهاد هرگونه تخفیف تحریم ها علیه روسیه را رد کرد

کدخبر: ۴۸۲۶۹۰
روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که واشنگتن پیشنهاد هرگونه تخفیف در تحریمها علیه روسیه در حمایت از توافق هسته‌ای با ایران و درخواست مسکو در این زمینه را رد کرده است.
فایننشال تایمز مدعی شد: آمریکا پیشنهاد هرگونه تخفیف تحریم ها علیه روسیه را رد کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، روزنامه انگلیسی به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش داد، واشنگتن پیشنهاد هرگونه تحفیف در تحریمها علیه روسیه در ارتباط با توافق احیای برجام را رد کرده است.

براساس این گزارش، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز یک شنبه به فایننشال تایمز گفته، تحریمهای جدید اقتصادی علیه روسیه در پاسخ به اقدام نظامی این کشور در اوکراین ارتباطی با توافق هسته‌ای با ایران ندارد و نباید تاثیری در اجرای این تحریمها داشته باشد. 

وی افزود: ایالات متحده قصد ندارد در ارتباط با این تحریمها پیشنهاد جدید یا خاصی به روسیه ارائه دهد و به چیز جدیدی برای موفقیت در حصول توافق احیای برجام نیاز نیست. 

روزنامه «وال استریت ژورنال» نیز روز یک شنبه در گزارشی به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شده بود، «واشنگتن درباره معافیت‌های تحریم‌ها علیه روسیه که در ارتباط با اوکراین اعمال شده، برای این که توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران را نجات دهد، وارد مذاکره نمی‌شود و در عوض تلاش می‌کند به توافقی جایگزین دست یابد که اگر کرملین از خواسته‌های لحظه آخری خود عقب‌نشینی نکند، روسیه را مستثنی کند». 

درحالیکه گفته می‌شود حصول توافق احیای برجام به تصمیمات سیاسی در واشنگتن گره خورده است طرفهای غربی تلاش می‌کنند  درخواست روسیه مبنی بر دریافت ضمانت از آمریکا برای همکاریهای اقتصادی و تجاری با ایران را عامل به تاخیر افتادن امضای این توافق کنند. 

دولت روسیه میکوید که تحریمها علیه این کشور در زمینه بحران اوکراین نباید خللی در همکاریهای تجاری و اقتصادی این کشور با تهران ایجاد کند.

آمریکا در حالی تلاش می‌کند از خود سلب مسئولیت کند که تاکنون از انجام اقداماتی که لازم است به منظور بازگشت این کشور به برجام انجام شود، امتناع کرده و با طرح خواسته‌های غیرمنطقی مسیر مذاکرات را منحرف کرده است. در همین خصوص حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه هم در گفت‌وگوی تلفنی با جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه «برخی مباحث که مرتبط با قهرمانان ملی ماست قابل مذاکره نیست»، تصریح کرد: طرح برخی درخواست‌های جدید از سوی آمریکا هیچگونه توجیه منطقی ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید