سفر جنجالی نخست‌ وزیر انگلیس به عربستان

کدخبر: ۴۸۳۴۰۲
بوریس جانسون در رأس یک هیئت بلندپایه، امروز وارد عربستان سعودی شد.
سفر جنجالی نخست‌ وزیر انگلیس به عربستان

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، منابع رسانه‌ای از ورود «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس به ریاض برای رایزنی با مقامات سعودی در خصوص نفت خبر دادند.

بنا بر این گزارش، نخست‌وزیر انگلیس در رأس یک هیئت بلندپایه، امروز (چهارشنبه، 16 مارس) در راستای تلاش غرب برای یافتن جایگزین برای واردات نفت از روسیه در سایه بحران اوکراین وارد ریاض شد و معاون امیر منطقه ریاض در فرودگاه به استقبال او رفت.

نخست‌وزیر انگلیس این سفر جنجالی  را تنها چند روز پس از اعدام بی‌سابقه ۸۱ تن در عربستان انجام می‌دهد، تا از ریاض بخواهد تولید نفت را در سایه تشدید بحران اوکراین، افزایش دهد و بار دیگر نشان دهد که منافع غرب بر حقوق بشر اولویت دارد.

روزنامه رأی الیوم، روز گذشته با انتشار یادداشتی در خصوص این سفر و فرصت‌های فراروی بن‌سلمان که مدتی است به دلیل قتل خاشقچی در انزوا به سر می‌برد، نوشت:  «تضاد آشکار بریتانیا در اولویت دادن به منافع خود در برابر حقوق بشر، در اظهارات «جرمی کوربین» نماینده سابق بریتانیا، رهبر سابق حزب کارگر، نمایان است که در حساب توییتر خود نوشت: «رژیم سعودی بزرگترین اعدام دسته جمعی را در حال حاضر انجام داده است. آن وقت بوریس جانسون در حال برنامه‌ریزی برای سفر به عربستان سعودی برای انعقاد قرارداد نفتی است. نخست وزیر باید سفر خود را لغو کند و به قرارداد تسلیحاتی بریتانیا با دولتی که جان بسیاری را در خانه و یمن گرفته است، پایان دهد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید