مسکو: رایزنی و مذاکره‌ای با آمریکا نداریم

کدخبر: ۴۸۳۵۷۳
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که در حال حاضر مسکو و واشنگتن هیچ مذاکره ای با یکدیگر ندارند و خبری از رایزنی بین این دو کشور وجود ندارد.
مسکو: رایزنی و مذاکره‌ای با آمریکا نداریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی یک مصاحبه اختصاصی در یوتیوب با تاکید بر اینکه رایزنی میان روسیه و آمریکا وجود ندارد، گفت: تماس‌های محدودی میان دو کشور انجام می‌شوند.

زخارووا درباره رایزنی میان مسکو و واشنگتن نیز گفت: رایزنی میان دو کشور وجود ندارد و تماس‌ها نیز محدود هستند.

او افزود: روسیه تا لحظه آخر برای انجام مذاکرات در اروپا منتظر آمریکا بود اما طرف آمریکایی چنین اقدامی نکرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه تاکید کرد: کشورهایی که به اوکراین اسلحه می‌دهند، از جمله اسلواکی برای خود مشکلاتی ایجاد می‌کنند.

زاخارووا در ادامه این مصاحبه اظهار کرد: اگر چنین تصمیمی نه تنها از سوی اسلواکی بلکه از طرف سایر کشورها گرفته شود، آنها برای خود مشکلاتی را ایجاد می‌کنند، در واقع آنها مستقیما با دست خودشان دردسر ایجاد می‌کنند.

او در ادامه گفت: همین مساله در مورد جذب مزدوران نیز صدق می‌کند.

پیشتر رسانه‌های خارجی اعلام کرده بودند که اسلواکی به شکل اولیه توافق کرده سامانه‌های پدافند هوایی متعلق به دوره شوروی را برای اوکراین ارسال کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنج‌شنبه همچنین در رابطه با احتمال حذف روسیه از گروه بیست گفت، سخن گفتن درباره اظهارت فرضی بی‌معناست.

پیشتر زبیگنیو رائو، وزیر امور خارجه لهستان گفته بود که کشورش می‌تواند جایگزین روسیه در گروه بیست شود. گروه ۲۰ متشکل از قدرتمندترین کشورهای جهان در زمینه اقتصاد است که در مجموع ۸۵ درصد کل اقتصاد جهانی و دو سوم جمعیت جهان را دربردارند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به شو زنده سولوویوو (Solovyov) در یوتیوب گفت: اصلا تمایلی به اظهارنظر درباره این بیانیه‌های فرضی ندارم چون بی‌معنا و نامناسب است.

زاخارووا در بخش دیگری از صحبت‌هایش همچنین گفت، هر روز و شب علیه وب‌سایت وزارت خارجه روسیه حملات سایبری دی‌داس انجام می‌شود. او گفت: وب‌سایت این وزارتخانه مثل وب‌سایت دیگر نهادهای دولتی طی این چند هفته هر روز و شب هدف حملات دی‌داس بوده است. این وب‌سایت هم هدف هکرهای حرفه‌ای و هم آماتور قرار دارد.

زاخارووا همچنین گفت: روسیه امیدوار است که کی‌یف به اجتناب ناپذیری راه‌حل مسالمت آمیز برای مشکل غیرنظامی سازی اوکراین پی ببرد، هر چه مقامات اوکراین زودتر این را بفهمند، عملیات نظامی ویژه روسیه زودتر تکمیل شود. در حال حاضر مذاکرات بین روسیه و اوکراین از طریق ویدئو کنفرانس انجام می‌شود و در مورد جنبه های نظامی، سیاسی و بشردوستانه بحث و تبادل نظر صورت می گیرد. خواسته‌های روسیه بسیار ساده و قابل درک است، آنها از هدف و اهداف عملیات نظامی ویژه ناشی می‌شوند. با این وجود امیدواریم که کی‌یف به اجتناب‌ناپذیری راه‌حل صلح‌آمیز برای مشکل غیرنظامی‌سازی اوکراین و تبدیل آن به اوکراین پی ببرد.

زاخارووا گفت: یک کشور بی طرف به نفع مردم اوکراین و کل اروپا است. هرچه نمایندگان رژیم کی یف زودتر این را بفهمند، عملیات نظامی ویژه زودتر تکمیل خواهد شد. ما از رژیم زلنسکی می خواهیم که به سرنوشت کشور، زندگی مردم آن فکر کند و نتیجه‌گیری‌های مناسب و تصمیمات مناسب بگیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، درخواست ولودیمیر زلنسکی برای تامین سامانه‌های دفاع هوایی به کی‌یف در شرایطی که مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین در جریان است، در راستای سیاست نسنجیده وی است. این در راستای سیاست کاملاً بی‌فکر زلنسکی در قبال مردم خود و اصولاً اوکراین است. چنین اظهاراتی در حال حاضر بسیار خطرناک است و چنین تدارکاتی به یک عامل بی ثبات کننده تبدیل خواهد شد که قطعا صلح را برای اوکراین به ارمغان نخواهد آورد و می تواند عواقب بسیار خطرناک تری در دراز مدت داشته باشد.

او همچنین دبیرخانه سازمان ملل و دبیرکل آن را به اتخاذ موضع جانبدارانه‌ درباره حوادث جاری در اوکراین متهم کرد و گفت: موضعگیری دبیرکل سازمان ملل درباره وضعیت اوکراین نگران‌کننده است و متاسفانه شاهد هستیم که اظهارات دبیرکل سازمان ملل و نمایندگان دبیرخانه این سازمان بین‌المللی درباره حوادث جاری در اوکراین، از موضع بی‌طرف فاصله گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید