رییس جمهور خودخوانده خلق لوهانسک، اعلام کرد:

برگزاری رفراندوم برای پیوستن لوهانسک اوکراین به روسیه

کدخبر: ۴۸۵۱۱۲
رییس جمهور خودخوانده خلق لوهانسک، اعلام کرد که برای پیوستن به کشور روسیه، به زودی رفراندومی را برگزار خواهد کرد تا مردم درباره این اتفاق تصمیم گیری کنند.
 برگزاری رفراندوم برای پیوستن لوهانسک اوکراین به روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، «لئونید پاسچنیک» رییس جمهوری خودخوانده خلق لوهانسک روز یکشنبه اعلام کرد که این منطقه رفراندومی را برای پیوستن به روسیه برگزار خواهد کرد.

پاسچنیک که در نشستی خبری سخن می‌گفت، اظهار داشت: من فکر می‌کنم در آینده‌ای نزدیک رفراندومی در قلمروی این جمهوری برگزار شده و مردم از حق کامل قانونی خود برای بیان اعتقادشان در جهت پیوستن به فدراسیون روسیه استفاده خواهند کرد.

مناطق لوهانسک و دونتسک در سال ۲۰۱۴ و بعد از آنکه کودتایی در کی‌یف رخ داد، از اوکراین اعلام استقلال کردند.

هر دو جمهوری رفراندوم‌هایی را در جهت استقلال و برنامه الحاق به روسیه برگزار کردند و دولت اوکراین در پاسخ به برگزاری این رفراندوم، عملیاتی نظامی را علیه آنها آغاز کرد.

براساس این گزارش، در هشت سال گذشته و به دلیل عملیات نظامی اوکراین در منطقه دنباس، بیش از ۱۳ هزار نفر کشته شده‌اند. در فوریه ۲۰۲۲ و در نتیجه بمباران شدید نیروهای کی‌یف، شهروندان دو منطقه لوهانسک و دونتسک ناچار به تخلیه شدند. بعد از آن نیز هر دو منطقه به طور رسمی از روسیه تقاضای کمک کردند و مسکو نیز عملیات ویژه نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه تاکید کرده است که این عملیات با هدف جلوگیری از قتل عام و نسل کشی نیروهای اوکراینی آغاز شده و هدف از آن را نیز غیرنظامی سازی و نازی زدایی از اوکراین اعلام کرده است.

لوهانسک برای پیوستن به روسیه رفراندوم برگزار می‌کند

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید