نماینده مجلس : وزیر صمت به مشتری ظلم کرده ، استیضاحش می کنیم

کدخبر: ۴۸۵۴۳۷
سیاهکلی گفت : قصد ما از استیضاح عملکرد چند ماهه وزیر نبوده است؛ ما معتقدیم اینکه آقای وزیر بدون کارشناسی و یک طرفه تصمیم به افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو گرفته، ظلم است.
نماینده مجلس : وزیر صمت به مشتری ظلم کرده ، استیضاحش می کنیم

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از انتخاب، خبرگزاری دولت ادعا کرد که نماینده‌ای که قصد استیضاح وزیر صمت را دارد، به دنبال منفعت شخصی خود است. 

ایرنا در بخشی از مطلبش عنوان کرده است: «طی یکی دو روز گذشته، خبر استیضاح وزیر صمت در حالی به تیتر خبری رسانه‌ها، به ویژه رسانه‌های ضد انقلاب تبدیل شده که می‌توان رد پای یکی از نمایندگان مجلس را در برجسته شدن ماجرا به خوبی مشاهده کرد. نقطه اتکای نماینده مورد نظر در پیگیری طرح استیضاح وزیر صمت، صنعت خودرویی است که شرایط سخت امروزش میراث سال‌ها بی مسئولیتی عده‌ای و نتیجه نداشتن یک برنامه راهبردی بلند مدت به همراه نفوذ عده‌ای سودجو در ارکان آن و مرکز تقابل گاه و بیگاه نمایندگان با همه سکانداران وزارت صمت در سال‌های متمادی بوده است

این نماینده انتظار داشت که وزیر صمت طی شش ماه این مشکلات را حل و فصل کند؛ بنابراین طرح استیضاح وزیر صمت به بهانه خودرو قابل قبول نیست. وگرنه فاطمی امین برنامه خود برای رفع مشکل خودرو را ارائه کرده و در حال اجرا است.»

اگرچه خبرگزاری دولت به طور مشخص نامی از نماینده مذکور به میان نیاورده است، اما با توجه به شواهد و مواردی که مطرح کرده است، می‌توان گفت که منظور از این نماینده مجلس، لطف‌الله سیاهکلی است.

این نماینده مجلس در واکنش به ادعای خبرگزاری دولت مبنی بر اینکه هدف وی از استیضاح وزیر صمت منافع شخصی است، به خبرنگار «انتخاب» گفت: «اگر بحث منافع شخصی در میان بود ما باید با وزیر کنار می‌آمدیم. ما وکیل و مدافع حقوق مردم هستیم به همین دلیل افزایش قیمتی که وزیر درمورد خودرو انجام داده‌اند، بدون توجه به حقوق مشتری بوده و در حق کسانی که ثبت نام کرده بودند، ظلم شده است.»

وی تاکید کرد: «تمام این موارد را به شخص وزیر هم گفته‌ام که در حق کسانی که خودرو ثبت نام کرده‌اند، ظلم کرده‌اید چرا که این افراد علیرغم اینکه یک سال پول‌شان را گذاشته‌اند، حال مجبور شده‌اند که پنجاه میلیون گران‌تر خودرو بخرند. بنده به دنبال استیفای حقوق مردم هستم و ما از این جهت به دنبال استیضاح بوده‌ایم. با این تفاسیر آقای فاطمی امین باید بگویند که ما به دنبال چیزی بوده‌ایم، خواسته‌ای داشته‌ایم یا خیر.»

نماینده مجلس : وزیر صمت به مشتری ظلم کرده ، استیضاحش می کنیم فاطمی امین وزیر صمت
 

سیاهکلی ادامه داد: «مطبوعات جایگاه قضاوت ندارند بلکه جایگاه اطلاع رسانی دارند؛ اما ایرنا هم قضاوت کرده، هم دروغ گفته و هم مطلب کذبی را منتشر کرده است. به همین دلیل از طریق کمیسیون اصل ۹۰، معاونت حقوقی و هیئت رئیسه مجلس حتما اقدام می‌کنم که چگونه یک خبرگزاری دولتی به خود اجازه می‌دهد حرف‌های دروغ و کذبی را منتشر ‎کند؟ این فاجعه است که خبرگزاری که با پول دولت و ملت و با بودجه بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال، به جای اینکه مدافع حقوق ملت باشد و مطالبه به حق ملت که افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودرو و رعایت حقوق مشتری است را پیگیری کند، اینگونه بی ادبانه و بدون مطالعه، مطلب کذبی را منتشر می‌کند.»

این عضو کمیسیون صنایع مجلس ضمن بیان اینکه ایرنا حتما باید برای ادعاهای خود مستنداتی را ارائه کند، و در غیر اینصورت هیئت رئیسه مجلس باید به دنبال حقوق مردم باشد، گفت: «افزون بر این خبرگزاری دولت اصل سوم قانون اساسی را هم نادیده گرفته و علیه آن اقدام کرده است. یقینا دولت در این کار دخیل نیست و من این را به پای دولت نمی‌گذارم بلکه حتما پای یک دلال که دلالی کرده، در میان است.»

سیاهکلی در واکنش به ادعای خبرگزاری دولت مبنی بر اینکه بخش اعظم برنامه وزیر در مورد خودرو برای سال ۱۴۰۱ و سال‌های بعد است، و به همین دلیل اکنون منطقی نیست که به بهانه خودرو موضوع استیضاح پیش کشیده شود، اظهار کرد: «ایرنا بی اطلاع این مطلب را منتشر کرده است چرا که استیضاح ما به دلیل ظلم افزایش قیمت ۱۸ درصدی خودرو است. قصد ما از استیضاح عملکرد چند ماهه وزیر نبوده است؛ ما معتقدیم اینکه آقای وزیر بدون کارشناسی و یک طرفه تصمیم به افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو گرفته، ظلم است. آیا برای ظلم صورت گرفته باید صبر کنیم یک سال از کار وزیر بگذرد؟»

وی در ادامه تاکید کرد: «ظلم، ظلم است و زمان‌بر نیست. هر زمان ظلمی صورت گرفت باید علیه آن اقدام کرد. ایرنا به غلط این فکر را کرده است که ما به علت عملکرد وزیر، استیضاح را کلید زده‌ایم در حالیکه اعتقاد ما این است که وزیر با افزایش قیمت به مشتری‌ها ظلم کرده و ما هم در این رابطه خواسته‌ایم ایشان را استیضاح کنیم.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید