روسیه همچنان رکورد دار مرگ ومیر کرونایی در جهان

موج جدید کرونا در چین و کره جنوبی؟+ نمودار

کدخبر: ۴۸۶۹۷۳
اقتصادنیوز: شیوع مجدد ویروس کرونا اکنون شرق آسیا را درگیر کرده است. رکوردهای بی سابقه ابتلا در کره جنوبی و چین در تقویم کرونایی موجب شده تا برخی مناطق کشور چین دوباره به حالت قرنطینه در آید. بررسی های آماری ایران نیز در این مقطع نشان از مسیر صعودی مجدد ابتلا به کرونا در روزهای اخیر داشته است.
موج جدید کرونا در چین و کره جنوبی؟+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، بیماری کرونا که از ابتدای سال 2020 میلادی در جهان شروع به گسترش کرده و رکوردهای جدیدی را به ثبت رساند اکنون دوباره آمارهای سیاهی را از خود برجای گذاشته است. دو شاص ابتلا و مرگ ومیر کرونا همواره از متغیرهای خطرناک این ویروس در هر منطقه بوده اند که اکنون در چین وکره جنوبی شروع به رکوردزنی کرده است.

در ابتدای سال 2020 میلادی برای نخستین بار در کشور چین این ویروس مرگ بار مشاهده شده و با سرعت بالایی در ابتدا به کشورهای همسایه و سپس به سراسر جهان انتقال پیدا کرد. اکنون آمارهای جهانی از وضعیت کرونا نشان می دهد باز هم این ویروس در  چین در حال ثبت رکوردهای بی سابقه ای در زمینه مبتلایان روزانه بوده است.

کرونا

شیوع دوباره ویروس کرونا در چین

آمارهای جهانی از وضعیت ابتلا به کرونا در کشور چین نشان می دهد در شبانه روز گذشته تقریبا 20 هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند که در تاریخ همه گیری این ویروس ر چین سابقه نداشته است.

در یک ماه ونیم گذشته این شاخص وارد کانال روزانه هزار نفر در چین شده و با شتاب بالا به سرعت در فاصله یک ماهه به 20 هزار نفر در هر روز رسید.

اتفاقی که موجب شد درنهایت شانگهای باز هم به حالت قرنطینه درآید. این آمار البته هنوز کشته ای را به صورت رسمی ثبت نکرده است. طبق آمار رسمی در 17 روز گذشته ویروس کرونا در این کشور مرگ ومیری را از خود برجای نگذاشته است.

اما در بررسی مقطعی کشور ها مشاهده می شودبالاترین میزان ابتلا به کرونا در کره جنوبی ثبت شده که در تاریخ دو ساله شیوع این کرونا در کشور سابقه نداشته است.

کرونا

رکوردزنی کره جنوبی درزمینه ابتلا به کرونا

طبق آمارهای جهانی ویروس کووید 19 در روزهای اخیر مشاهده می شود کره جنوبی رکورددار میزان مبتلایان به کرونا در مقاطع روزنه بوده است.

در همین رابطه در شبانه روز گذشته 286 هزار و 243 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که بیشترین میزان ابتلای روزانه به کرونا در میان کشورهای جهان بوده است.

روند این متغیر در کره جنوبی نیز نشان می دهد در تاریخ شیوع کرونا این میزان ابتلا در این منطقه سابقه نداشته و رکوردی بی سابقه به شمارمی آید.

البته روند صعودی ابتلا در کره جنوبی در دو ماه پیش آغاز شده و در این بین به رکورد روزی 600 هزار نفر نیز دست پیدا کرد. اکنون اما آمار مبتلایان در مقطع مذکور در حال کاهش بوده و این رکوردها حالا به بخش مرگ ومیر سرایت کرده است.

طبق آمارهای جهانی وضعیت مرگ ومیر کرونا در کره جنوبی به دلیل وقفه میان ابتلا و فوتی کرونا در شرایط خطرناکی بوده و رکورد بی سابقه روزانه 450 فوتی را در این کشور ثبت کرده است. البته پیش بینی می شود با کاهش میزان مبتلایان به کرونا این شاخص نیز وضعیتی نزولی را در ادامه ثبت کند.

بیشترین سطح فوتی روزانه کرونا اما در روسیه ثبت شده که در روزشمار کرونایی جهان رکورددار این شاخص محسوب می شود.کرونا

رکوردزنی مرگ ومیر کرونا در روسیه 

با اینکه آمارهای کرونایی روسیه از سطح خطرناک خود فاصله گرفته و در سراشیبی نزولی به ثبت رسیده اما هنوز وضعیت قربانیان بیماری در این کشور رکورد دار مرگ ومیر روزانه کرونا در جهان است. در همین رابطه در دو روز گذشته در روسیه میزان فوتی های کرونا در روسیه برابر با 286 نفر بوده که بیشترین میزان مرگ ومیر کرونایی دراین تاریخ به شمار می آمد.

البته این رکورد در روز قبل به آمریکا تعلق گرفته که برابر با 466 فوتی ثبت شده بود. در این روز روسیه پس از بریتانیا رتبه سوم را با ثبت 365 فوتی به ثبت رسانید.

درنهایت شیوع کرونا در شرق آسیا می تواند به ایران نیز منتقل شده و ایران را نیز در موقعیت خطرناکی قرار دهد.

روند صعوی ابتلا به کرونا در ایران

در حالی که میزان ابتلا به کرونا در روزهای پایانی سال 1400 با شیبی نزولی به متوسط روزانه 2 هزار نفر رسیده بود در روزهای اخیر دوباره این شاخص ها صعودی شده و در روز 17 فروردین ماه 1401 به 4 هزارو 228 مبتلا رسید. ادامه این روند می تواند ایران را متوجه رکوردهای ابتلای بیشتری سازد.

کرونا  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید