اعتراف بزرگ ترامپ!

کدخبر: ۴۸۶۹۸۱
اقتصادنیوز" دونالد ترامپ اعتراف کرد و گفت: «من در انتخابات آمریکا پیروز نشدم»، این اظهارات در تضاد با ادعای مکرر او مبنی بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است.
اعتراف بزرگ ترامپ!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، تارنمای خبری «نیوزویک» با انتشار این خبر افزود: ترامپ درنهایت و درجریان یک مصاحبه ویدیویی با جمعی از مورخانی که بر روی کتابی درباره دوران ریاست جمهوری وی کار می کنند، پذیرفت که در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری برنده نشده است، وی به مدت ۲سال مدعی برنده شدن در این انتخابات شده بود.

نیوزویک افزود: اظهارات ترامپ دراین مصاحبه ویدیویی که پیشتر بر روی تارنمای ماهنامه آمریکایی «آتلانتیک» قرار گرفت؛   وی در طول این مصاحبه، از میراث تنها دوره ریاست جمهوری خود دفاع کرد، این درحالی است  که  ادعاهای وی در مورد دزدیده شدن نتایج انتخابات ۲۰۲۰؛ همچنان بر وضعیت سیاسی آمریکا سایه افکنده است.

بنابراین گزارش، دونالد ترامپ پس از آگاهی از اینکه گروهی از مورخان آمریکایی همچون «جولیان زلیزر» (Julian Zelizer) استاد دانشگاه پرینستون قصد نوشتن کتابی علمی درباره چهل و پنجمین ریاست جمهوری آمریکا را دارند، با نویسندگان آن تماس گرفت تا نقطه نظرات خود را درباره ریاست جمهوری اش ارائه دهد.

نیوزویک درادامه نوشت: ترامپ در طول این مصاحبه گفت؛ «من در انتخابات پیروز نشدم»،   موضوعی که در تضاد با ادعای مکرر او مبنی بر اینکه او برنده قانونی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بوده است؛   این درحالی بودکه  ترامپ در جای دیگری از این مصاحبه از انتخابات ۲۰۲۰ باردیگر به عنوان "تقلب و باخت" یاد کرد.

نیوزویک افزود: با این وجود «لیز هرینگتون»، سخنگوی ترامپ در ایمیلی به نیوزویک گفت که رئیس جمهور سابق به ادعاهای قبلی خود پایبند بوده است؛ سخنگوی ترامپ گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ کاملاً واضح است که در انتخابات تقلب شده است  و ده ها میلیون آمریکایی  (با این ادعا) موافقند.»

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که سوم نوامبر ۲۰۲۰ میلادی برگزار شد، جو بایدن از حزب دموکرات توانست با بدست آوردن ۳۰۶ رای الکترال و کسب ۵۱.۳ درصد آرا انتخاباتی بعنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا برگزیده شود.

این درحالی بود که دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواه وی دراین دور از انتخابات با کسب ۲۳۲ رای الکترال و ۴۶.۹ درصد آرا نتواند حضور دوباره خود در کاخ سفید را تمدید کند.

اعتراف ترامپ به شکست: من درانتخابات پیروز نشدم

ترامپ صبح روز مراسم تحلیف ریاست جمهوری جو بایدن و در اقدامی که در تاریخ ریاست جمهوری آمریکا سابقه نداشت و به نشانه قبول نداشتن پیروزی رقیبش؛ کاخ سفید را به مقصد اقامتگاه خود در مارالوگا فلوریدا با هوایپمای «ایرفورس۱» ترک کرد، پنتاگون ناگزیر شد تا در ساعات باقی مانده به مراسم تحلیف ریاست جمهوری، دو «کیف فوتبال» یا کیف «فوتبال هسته ای» که کدهای محرمانه تسلیحات هسته ای آمریکا در آن محافظت  و هرگز از شخص رئیس جمهوری آمریکا جدا نمی شود، تهیه کند؛ یک کیف که به همراه ترامپ به فلوریدا رفت و یک کیف دیگر در مراسم تحلیف در کنگره به بایدن تحویل داده شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید