افزایش ۱۵ درجه ای دما در برخی استان ها

شهرگردی «باران» در بخش هایی از ایران/ آسمان کدام استان‌ها بارانی می شود؟

کدخبر: ۴۸۷۹۴۴
سازمان هواشناسی از افزایش ۸ تا ۱۵ درجه‌ای دما در برخی استان‌ها و بارش باران،‌افزایش گردوخاک برای غرب و شمال غرب به واسطه افزایش باد روی کشور عراق خبر داد.
شهرگردی «باران» در بخش هایی از ایران/ آسمان کدام استان‌ها بارانی می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال خراسان رضوی و برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی و غربی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است. در دامنه‌های جنوبی رشته‌ کوه البرز واقع در استان‌های البرز و تهران وزش باد شدید و در غرب، جنوب غرب و برخی مناطق مرکزی کشور آسمان غبارآلود است.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات و مناطقی از زاگرس مرکزی و جنوبی واقع در غرب و جنوب غرب کشور و ارتفاعات و برخی مناطق از دامنه‌های البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می شود.

روز سه‌شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل وزش باد گرم جنوبی و افزایش موقتی 8 تا 15 درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است. پنجشنبه در اکثر مناطق کشور جو آرامی حاکم است و روز جمعه در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال آذربایجان شرقی، برخی مناطق آذربایجان غربی،‌ قم، دامنه‌های زاگرس و سواحل شرقی دریای خزر بارش پراکنده روی می‌دهد.

فردا و چهارشنبه در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

افزایش باد روی کشور عراق نیز باعث خیزش گردوخاک و انتقال آن به غرب و شمال غرب و با غلظت کمتر به دامنه‌های جنوبی البرز می‌شود که کاهش کیفیت هوا و دید افقی را به دنبال دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید