نشانه‌ تغییر در اهداف پوتین دیده نمی شود

پیش بینی آمریکا از زمان به پایان رسیدن جنگ اوکراین

کدخبر: ۴۸۸۹۳۵
دو مقام اروپایی که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که بلینکن انتظار دارد که جنگ اوکراین تا پایان سال ۲۰۲۲ ادامه یابد.
پیش بینی آمریکا از زمان به پایان رسیدن جنگ اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سی‌ان‌ان به نقل از مقامات آمریکایی و اروپایی گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به متحدان اروپایی گفته است که انتظار دارد جنگ در اوکراین تا پایان سال جاری ادامه یابد.

به گزارش این شبکه آمریکایی، دو مقام اروپایی که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که بلینکن انتظار دارد که جنگ تا پایان سال ۲۰۲۲ ادامه یابد.

یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه ایالات متحده اشاره کرد که بلینکن "با همتایان خود در مورد نگرانی‌های طولانی شدن درگیری گفت و گو کرد اما تمام تلاش‌های او حول این است که چگونه آن را در سریع ترین زمان ممکن متوقف کند."

سی‌ان‌ان به نقل از مقامات اعلام کرد که «هیچ نشانه‌ای مبنی بر تغییر اهداف ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، علیرغم شکست وی در تصرف سایت‌های کلیدی مانند کی‌یف، وجود ندارد» و «اگر با شکست نظامی مواجه نشود، احتمالاً به دنبال مذاکرات دیپلماتیک نخواهد بود».

مقامات تصریح کردند که «عزم بین‌المللی» برای حمایت از اوکراین با تسلیحات باقی خواهد ماند و ممکن است تغییراتی در ماهیت تسلیحات که در صورت ادامه درگیری‌ها مورد نیاز است، ایجاد شود.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، پیشتر گفته بود که جنگ در اوکراین ممکن است چندین ماه یا حتی بیشتر طول بکشد.

پیش از این، رسانه ها به نقل از پوتین گفته بودند که روسیه تا رسیدن به اهداف "اصیل" خود در اوکراین به جنگ خود ادامه خواهد داد.

این در حالی رخ می‌دهد که اوکراین انتظار دارد در روزهای آینده جنگ تشدید شود، زیرا نیروهای مسکو به دنبال تشدید تلاش‌های خود در شرق این کشور هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید