عقب‌نشینی مارین لوپن از قانون منع حجاب

کدخبر: ۴۸۹۵۹۷
مارین لوپن، نامزد ریاست‌جمهوری فرانسه تنها یک هفته پیش از آغاز دور دوم انتخابات موضع خود درخصوص "منع حجاب" را تغییر داده است.
عقب‌نشینی مارین لوپن از قانون منع حجاب

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پایگاه خبری النشره اعلام کرد، مقامات حزب راست‌گرای نامزد ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کردند که مارین لوپن از تصمیم "منع استفاده از حجاب در اماکن عمومی" منصرف شده و دیگر آن را "اولویت" قرار نمی‌دهد.

مارین لوپن، نامزد ریاست‌جمهوری فرانسه تنها یک هفته پیش از آغاز دور دوم انتخابات موضع خود درخصوص "منع حجاب" را تغییر داده است.

لوپن پیشتر عنوان کرده بود که باید روسری‌های مسلمانان به عنوان یک "نمونه پوشش اسلامگرا" در نظر گرفته شود. وی چندی پیش با تاکید بر ممنوعیت حجاب در فرانسه گفت که "حجاب یک یونیفورم است که در طول زمان توسط افرادی مورد استفاده قرار گرفته که دیدگاه رادیکالی از اسلام دارند."

لوپن همچنین مدعی شده بود که در بخش‌هایی از فرانسه زنانی که روسری ندارند منزوی و قضاوت می‌شوند. وی همچنین در نظر گرفتن جریمه نقدی برای آن‌هایی که حجاب دارند را نیز پیشنهاد کرده بود.

این کاندیدای راست افراطی که مخالف مهاجرت و اسلام است، بر این باور بود که داشتن حجاب اسلامی در انظار عمومی باید مانند جرایم رانندگی مشمول پرداخت جریمه نقدی شود.

سباستین شون، سخنگوی مارین لوپن روز دوشنبه موضع نامزد ریاست‌جمهوری درخصوص حجاب اسلامی را تعدیل کرد و در بیانیه‌ای توضیح داد که درصورت انتصاب لوپن به مقام ریاست‌جمهوری "وظیفه تصمیم‌گیری در این زمینه به پارمان محول خواهد شد".

وی اشاره داشت که "پارلمان فرانسه درخصوص مسئله منع حجاب تصمیم‌گیری خواهد کرد و راه‌حل‌های کاربردی ارائه خواهد کرد تا به طور مثال خانم هفتاد ساله‌ای که سال‌هاست چادر به سر می‌کند تحت تاثیر تدابیر جدید قرار نگیرد.

وی در ادامه گفت: زنان مسلمان گروه هدف قرار گرفته نیستند بلکه ما در تلاشیم تا شبه‌نظامیان اسلامی را هدف بگیریم.

امانوئل ماکرون، رقیب لوپن در انتخابات ریاست‌جمهوری روز جمعه در جریان یک مصاحبه با رادیو "فرانسه-انفو" به مساله حجاب مسلمانان پرداخت. وی که به دنبال فاصله گرفتن از موضع لوپن بود، گفته بود: من هیچ قانونی را تغییر نمی‌دهم.

این موضع گیری از سوی ماکرون به این خاطر است که رای مسلمانان فرانسه می‌تواند دور دوم ریاست جمهوری او را تضمین کند. وی به خوبی از این مساله آگاه است که جمعیت پنج میلیونی مسلمانان در فرانسه که ۹ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، می‌تواند به عنوان ضامن پیروزی او در انتخابات ۲۴ آوریل عمل کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک